به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز شنبه در همایش شهریاران در بهاران در فرهنگسرای کومش شهر سمنان با حضور الهام امین زاده دستیار ویژه رئیس جمهوری در حقوق شهروندی، افزود: همه جوانب زندگی راحت شهروندان ایرانی با هر مسلک و مرامی در منشور حقوق شهروندی پیش بینی شده است.
وی افزود: برخی می گویند که حقوق شهروندی یک کار سیاسی است و در پاسخ به این افراد باید گفت منشور حقوق شهروندی 22 فصل دارد که تنها سه فصل آن سیاسی است و بقیه به بُعدهای فرهنگی، اجتماعی و ایجاد آرامش درونی برای مردم مرتبط است.
وی با بیان این که منشور حقوق شهروندی باید به گفتمان تبدیل شود، افزود: همان‌طور که فرهنگ عاشورا به گفتمان تبدیل شده است، منشور حقوق شهروندی نیز باید برای مردم به یک فرهنگ و گفتمان تبدیل شود.
استاندار سمنان با بیان اینکه مردم باید در ابتدا بدانند حقوق آن ها چیست و آن را مطالبه کنند و مسوولان باید برای آگاهی بخشی این موضوع مهم باید بسیار تلاش کنند، ادامه داد: حقوق شهروندی حقوقی است که خداوند برای ما آفریده است و باید با مردمی کردن در تمام جامعه این موضوع مهم اجرا شود و اجرایی کردن این حقوق خواسته ائمه اطهار(ع)، شهدا، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.
خباز با اشاره به انتخاب شدن سمنان به عنوان استان نمونه آزمایشی اجرای حقوق شهروندی در کشور، گفت: این انتخاب به علت شایسته بودن استان سمنان در این زمینه است و دلیل دیگری ندارد.
استاندار سمنان تاکید کرد: سمنان بهترین استان برای اجرای حقوق شهروندی در کشور است و اجرای این منشور تاثیرات بسیار مثبتی در استان و سپس در کشور خواهد گذاشت.
امروز تفاهم نامه برنامه های منشور حقوق شهروندی در استان سمنان به امضای الهام امین زاده دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی و محمدرضا خباز استاندار سمنان رسید که در 11 بند اطلاع رسانی و تحقق بهتر اهداف منشور حقوق شهروندی در این استان را دنبال می‌کند.
با سفر الهام امین زاده، سمنان به عنوان استان نمونه آزمایشی اجرای حقوق شهروندی و اجرای سامانه رسیدگی و نظارت بر حقوق شهروندی در کشور تعیین شد.
در این همایش محمدرضا خباز استاندار، احمد همتی نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ،معاونان استانداری، فرماندار و جمعی از مسوولان استان و شهرستان سمنان حضور داشتند و از تعدادی از شهروندان و مسوولان فعال و برتر استان در اقشار مختلف تقدیر شد.
منشور حقوق شهروندی با هدف استیفا و ارتقای حقوق شهروندی و به‌منظور تدوین «برنامه و خط‌ مشی دولت » ، موضوع اصل 134 قانون اساسی، تنظیم شده و شامل مجموعه‌ای از حقوق شهروندی است که یا در منابع نظام حقوقی ایران شناسایی‌شده‌اند و یا دولت برای شناسایی، ایجاد، تحقق و اجرای آن‌ها از طریق اصلاح و توسعه نظام حقوقی و تدوین و پیگیری تصویب لوایح قانونی یا هرگونه تدبیر یا اقدام قانونی لازم تلاش جدی و فراگیر خود را معمول خواهد داشت.
این منشور با حضور دکتر روحانی رئیس جمهوری آذر 95 رونمایی شد.
7341/6026 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.