الهام امین زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سمنان افزود: استان سمنان طی بررسی های انجام شده، استانی بسیار فعال درباره اجرایی منشور حقوق شهروندی بود و در نتیجه سمنان به عنوان نمونه برای اجرای این مواد 120 گانه منشور حقوق شهروندی انتخاب شده است.
وی ادامه داد: از ابتدای دولت تدبیر و امید و زمان دستور دکتر حسن روحانی ریاست جمهوری برای تدوین منشور حقوق شهروندی در استان سمنان فعالانه تلاش و پیگیری می شد و ایده های جدید در این باره به کشور ارایه و اجرا می شده است.
دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی با تاکید بر اینکه در استان سمنان درباره حقوق شهروندی به صورت ظاهری کار نشده است و به صورت بنیادی کار شده است، درباره راه اندازی سامانه سیدگی و نظارت بر حقوق شهروندی برای اولین بار در کشور در این استان، گفت: مردم با مراجعه به پایگاه اینترنی http://semnan.citizensrights.ir/ می توانند پیگیر مطالبات و شکایات خود از دستگاه های اجرایی و ارایه پیشنهاد باشند.
وی تصریح کرد: این حرکت ارزشمندی است که علاوه بر امکان اظهار نظر درباره عملکرد ادارات، اگر مردم پیشنهادی برای تغییر قانون داشته باشند و این نظرات تعداد قابل توجه ای باشد، به رای‌گیری گذاشته می شود و سپس در دولت بررسی می شود.
دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی، درباره امضای تفاهم نامه برنامه های منشور حقوق شهروندی در استان سمنان توسط وی و محمدرضا خباز استاندار سمنان گفت: این تفاهم نامه می تواند تاثیرات خوبی در استان و بعد در کشور داشته باشد، نمی توانیم ادعا کنیم همه قوانین حقوق شهروندی را مردم می دانند و ما موظف شده ایم تا قانون های حقوق شهروندی را نشر بدهیم تا برای مردم اطلاع رسانی شود.
تفاهم نامه برنامه های منشور حقوق شهروندی در استان سمنان در 11 بند بین الهام امین زاده دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی و محمدرضا خباز استاندار سمنان با هدف اطلاع رسانی و تحقق بهتر اهداف منشور حقوق شهروندی در این استان امضا شد و در این آئین محمود قنبری و محمد همتیان معاونان استانداری، امیربینایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان و احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.
منشور حقوق شهروندی با هدف استیفا و ارتقای حقوق شهروندی و به‌منظور تدوین «برنامه و خط‌ مشی دولت » ، موضوع اصل 134 قانون اساسی، تنظیم شده و شامل مجموعه‌ای از حقوق شهروندی است که یا در منابع نظام حقوقی ایران شناسایی‌شده‌اند و یا دولت برای شناسایی، ایجاد، تحقق و اجرای آن‌ها از طریق اصلاح و توسعه نظام حقوقی و تدوین و پیگیری تصویب لوایح قانونی یا هرگونه تدبیر یا اقدام قانونی لازم تلاش جدی و فراگیر خود را معمول خواهد داشت.
این منشور با حضور دکتر روحانی رئیس جمهوری آذر 95 رونمایی شد.
7341/6026 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.