به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز چهارشنبه شب در نشست شورای اداری استان سمنان با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ، گفت: استان سمنان از یک وحدت و انسجام خوب و قوی در بین مدیران و مسوولان برخوردار است و نماینده ولی فقیه در استان به عنوان پدر معنوی استان، با هدایت های خود باعث شده است که در مسالمت کارها پیش برود.
وی با بیان اینکه مسوولان اجرایی استان سمنان ارتباط بسیار خوبی نیز با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و همچنین با دستگاه قضایی در استان دارند، گفت: با همکاری و حمایت بسیار مناسب دستگاه قضایی استان سمنان، سرمایه گذاران از امنیت و آرامش خوبی برخوردار هستند
خباز با بیان اینکه همدلی و هم صدایی، در استان برقرار است و همه یک مسیر و یک مشی را انتخاب کرده و در حال حرکت هستند، گفت: اقتصاد باید مردمی شود، رهبری نیز در پیام 24 ماده ای در خصوص اقتصاد مقاومتی ، مردمی کردن را از ویژگی های این اقتصاد می دانند.
وی با اشاره به برگزاری همایش سرمایه گذاری در اسفند سال 94 در استان سمنان، خاطرنشان کرد: در این همایش 2 هزار و 700 میلیارد تومان تفاهم نامه امضا شد و به معنای واقعی در استان فرش قرمز را برای سرمایه گذاران در استان پهن کردیم و اکنون جایگاه برای سرمایه گذاری مناسب است.
خباز با تاکید بر اینکه همه می دانند اداره کشور با اقتصاد دولتی ممکن نیست، افزود: تاکنون 5 هزار و 600 میلیارد تومان تفاهم نامه با بخش خصوصی در بخش های مختلف استان سمنان امضا و به مرحله بهره برداری رسیده است و اگر یک سوم این تفاهم نامه اجرایی شود، شاهد تحول بسیار مهمی در استان خواهیم بود.
استاندار سمنان با بیان اینکه در پسابرجام سرمایه گذاران احساس آرامش خوبی در کشور داشتند و احساس کردند که جای سرمایه گذاری فراهم شده است، گفت: تاکنون 62 درصد تفاهم نامه های بخش دولتی و با بخش خصوصی در استان سمنان تحقق یافته است.
خباز افزود: اعتبار طرح های افتتاح شده استان سمنان در دهه فجر سال 92 حدود 200 میلیارد تومان، در سال 93 این میزان 182 میلیارد تومان، در سال 94 به میزان 461 میلیارد تومان و امسال 727 میلیارد تومان بود، امسال همچنین ساخت 64 طرح با اعتبار بیش از 200 میلیارد تومان در دهه فجر آغاز شد.
استاندار سمنان با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید بیش از 2 هزار و 100 میلیارد تومان طرح عمرانی به بهره برداری رسیده است، ادامه داد: در سفر رییس جمهوری در فروردین 95 به سمنان 71 طرح با اعتبار 948 میلیارد تومان مصوب شد که تاکنون 540 میلیارد تومان از این اعتبارات به استان ابلاغ شده است که این امر نشان دهنده این است که دولت با وجود مشکلات اقتصادی که حتی در برخی از ماه‌ها در پرداخت حقوق کارمندان وجود داشت، توجه ویژه به عمران و آبادانی دارد.
وی با بیان اینکه در استان سمنان به امر کشاورزی نیز توجه جدی شده است، خاطرنشان کرد: با توجه کمبود آب در استان سمنان که برای جبران آن، درخواست انتقال آب به استان داریم، تاکنون 14 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه آبیاری نوین و تحت فشار و قطره ای مجهز شده است و در دولت تدبیر و امید 6 هزار هکتار به این میزان اضافه شده است.
استاندار سمنان افزود: دولت برای امسال و سال آینده تجهیز 20 هزار هکتار دیگر از بخش کشاورزی استان را به سامانه های نوین آبیاری مصوب کرده است.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز پس از ورود به سمنان در ایستگاه راه آهن، در اولین برنامه سالن مسافری ایستگاه راه آهن این شهر را با 2 هزار و 200 متر مربع زیربنا و 30 میلیارد ریال هزینه افتتاح کرد و در آئین تجلیل از 746 شهید فرهنگی و دانش آموز استان در سالن هلال احمر سمنان حضور یافت.
7470/6103 خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.