علی نقی حیدریان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، درباره زمان اجرای طرح همیار طبیعت در استان سمنان، افزود: این طرح با مشارکت سازمان دانش آموزی استان از سال 93 آغاز شد و در مجموع از ابتدای طرح تاکنون بیش از 14 هزار کارت همیار طبیعت برای دانش آموزان صادر شده و با تحقق هدف‌گذاری امسال، این رقم به بیش از 20 هزار کارت تا فروردین ماه 96 خواهد رسید.
وی، با اشاره به جمعیت حدود 110 هزار نفری دانش‌آموزان استان سمنان و هدف گذاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای صدور کارت همیار طبیعت برای همه این دانش آموزان در سال های آینده، افزود: در هفته منابع طبیعی امسال با حضور محمدرضا خباز استاندار سمنان 20 کارت همیار طبیعت به ‌صورت نمادین به دانش‌آموزان استان اعطا شد.
حیدریان با اشاره به گذراندن دوره آموزشی لازم از سوی دانش آموزان دارای کارت همیار طبیعت، خاطرنشان کرد: این دانش‌آموزان می‌توانند به منابع طبیعی استان در انتقال آموزش و ترویج فرهنگ نگهداری و حفاظت از منابع طبیعی در خانواده‌ کمک کنند.
وی از اجرای طرح توانمند سازی جوامع روستایی به عنوان مهمترین طرح های توسعه و صیانت از منابع طبیعی در مناطق محروم روستایی عنوان و خاطرنشان کرد: توسعه و حفظ ویژگی های روستاها به ویژه در مناطق محروم از اهداف و مشارکت روستاییان در محیط کسب و کار و زندگی محور این طرح است.
حیدریان، با اشاره به اینکه در سال های گذشته هویت روستاها دچار تغییر و دگرگونی شده، گفت: در سال های اخیر،توسعه روستاها بر پایه الگوهای شهری بیشتر مورد توجه قرار گرفته، این در حالی است که هویت روستاها با شهر متفاوت است.
وی اضافه کرد: تثبیت هویت و پایداری روستاها در طرح توانمند سازی جوامع روستایی به عنوان مهمترین هدف مورد توجه قرار گرفته است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه در طرح توانمند سازی جوامع روستایی، گروه های تسهیل گر با ورود به روستاها مردم را نسبت به طرح توجیه کرده و مشکلاتشان را احصاء می کنند، گفت: در ادامه با مشارکت روستاییان و استفاده از ظرفیت بومی و با تاسیس صندوق های محلی با همکاری دبیرخانه مرکزی این طرح که اداره کل منابع طبیعی استان است، برای رفع مشکلات اقدام خواهند کرد.
حیدریان، از شناسایی چهار نقطه در استان سمنان برای طرح توانمند سازی جوامع روستایی خبر داد و افزود: منطقه قهاب رستاق دامغان، طرود شاهرود، منطقه خارتوران بیارجمند و منطقه فرومد شاهرود شامل 104 روستا زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.
در هفته منابع طبیعی امسال از پانزدهم تا بیست و یکم اسفند در استان سمنان 600 هزار اصله نهال توزیع و و بیش از 80 عنوان برنامه در بخش های مختلف اجرا می شود.
از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.
7470/6103 خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.