به گزارش ایرنا، همزمان با سراسر کشور در مرحله اول برگزاری جشن نیکوکاری، این جشن در مدارس برگزیده استان سمنان در شهرستان های مختلف برای ترویج فرهنگ کمک به همنوع بین دانش آموزان برگزار شد.
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان در حاشیه برگزاری این آئین در آموزشگاه دخترانه حضرت خدیجه کبری (س) سمنان در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به شبهات موجود مبنی بر پرداخت صدقات و کمک های مردم ایران به دیگر کشورها، گفت: یک ریال از کمک های مردمی و صدقات به خارج از کشور داده نمی شود.
سید جواد رضوی با بیان اینکه همه کمک های مردمی در داخل کشور و در محدوده همان شهر برای نیازمندان توزیع می شود، ادامه داد: خروج کمک های مردمی به خارج از کشور از شبهاتی است که برخی به آن دامن می زنند، اما به مردم این اطمینان را می دهیم که به هیچ وجه صدقات آن ها صرف امور دیگری نمی شود.
وی اضافه کرد: پرداخت حقوق کارکنان کمیته امداد از کمک های مردمی شبهه دیگری است که مردم باید بدانند کارمندان کمیته امداد مانند دیگر نهادهای دولتی بر مبنای سرفصل قانونی حقوق خود را از بودجه دولت دریافت می کنند و صدقات مردم تا ریال آخر صرف مددجویان می شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در روزهای پایانی سال، گفت: نیکوکاری یک کار مستمر است و جشن نیکوکاری نمادی برای دیده شدن این امر خیر است، در طول سال نیکوکاری جاری است و می تواند جامعه را تلطیف کند، زیرا بخشی از نیازهای انسان های نیازمند با دریافت کمک، برطرف می شود.
رضوی با بیان اینکه این عمل خیر توسط خدا، پیامبران(ص) و ائمه(ع) سفارش و توصیه شده است و به بیان دیگر نیکوکاری یک ندای وجدان است که می توان این امر خیر را از طریق جشن در جامعه ترویج داد، با تاکید بر فرهنگسازی برای کمک به نیازمندان، گفت: رسانه های گروهی و خبرگزاری ها و مطبوعات می توانند در فرهنگسازی نقش بسیار موثری داشته باشند و باید به این مساله دائم پرداخت تا در ذهن مردم این مطلب زنده باشد.
رضوی با بیان اینکه امسال این جشن بیشتر به صورت تخصصی برگزار می شود و به همین خاطر تعداد پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی در استان نسبت به سال گذشته را کاهش دادیم، گفت: این اداره کل با همکاری اصناف سعی کرده است تا کمک ها را با توجه به نیاز نیازمندان و به صورت تخصصی پیگیری و تقدیم نیازمندان استان کند.
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان خاطرنشان کرد : به طور مثال این اداره کل با صنف لوازم خانگی همکاری داشته است تا جهاز موردنیاز برای نیازمندان در شرف ازدواج را فراهم کند و یا با اصناف دیگری مانند لوازم و تجهیزات پزشکی، بازاریان و بانک ها برای ارایه خدمت همکاری داشته است.
جشن نیکوکاری از هجدم تا بیستم اسفند 95 در 26 پایگاه استان سمنان برگزار می شود، در جشن نیکوکاری سال گذشته در استان سمنان بیش از 11 میلیارد و 303 میلیون ریال کمک های مردمی جمع آوری شد.
6 میلیارد تومان به هشت هزار و 719 خانوار زیر پوشش کمیته امداد استان سمنان در 11 ماه سال 95 پرداخت شده است.
13 هزار و 980 خانوار با جمعیت 31 هزار و 38 نفر مددجوی کمیته امداد استان سمنان و هشت هزار و 719 خانوار مستمری بگیر این اداره کل هستند.
6103/7341 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.