محمدرضا خباز روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی مهم ترین مشکلات واحدهای صنعتی استان سمنان در بازدیدهای برنامه ریزی شده از سوی مسوولان استان یکی از برنامه های شناسایی مشکلات و ایجاد هم‌افزایی یین بخش‌های اجرایی استان سمنان برای رفع مشکلات تولیدکنندگان است.
وی اضافه کرد: تمام دستگاه های اجرایی موظف به همکاری با واحد های صنعتی برای افزایش اشتغال و رونق اقتصادی در استان سمنان هستند و با برنامه ریزی های انجام شده بیش از هشت هزار شغل جدید با ارایه تسهیلات رونق تولید در سمنان ایجاد می شود.
استاندار سمنان اضافه کرد: دردولت گذشته شاهد تعطیلی بسیاری از واحد های صنعتی و تولیدی در استان بودیم اما با راهکارهای موفق دولت تدبیر و امید تاکنون تعداد قابل توجهی ازاین واحد ها به چرخه تولید بازگشته اند.
وی با بیان اینکه ارایه تسهیلات رونق تولید، اقتصاد استان سمنان را در سال 95 شکوفا کرد و عملکرد دولت در ارایه تسهیلات بسیار ارزشمند بوده است، ادامه داد: هدف از بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی نقاط مختلف استان سمنان توجه به رونق اقتصادی و افزایش اشتغال است و اگر مشکلی در روند تولید به وجود آمده است باید با همفکری برطرف شود.
خباز با اشاره به بازدیدش از 2 واحد صنعتی در شهرک صنعتی سمنان، خاطر نشان کرد: شرکت ساخت لوله های پلی اتیلن یکی از واحدهای تولیدی موفق در استان سمنان است که با ارایه تسهیلات رونق تولید و حمایت همه جانبه دولت تدبیر و امید بیش از 70 نفر هم اکنون در این واحد صنعتی مشغول به کارهستند، این واحد تولیدی سالانه ظرفیت تولید بیش از28 هزار تن لوله پلی اتیلن را دارد و باید با برنامه ریزی هدفمند استان سمنان را به قطب تولید این کالا در کشور تبدیل کنیم.
وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه های جدید علمی در تولید ظروف یکبار مصرف تجدید پذیر در استان بسیار تاثیرگذار بوده است ،خاطر نشان کرد: سمنان از استان های موفق در تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی است که مصرف آن هیچگونه آسیبی به طبیعت وارد نمی‌کند و این امر یکی از دستاورد های مهم دولت تدبیر وامید است.
استان سمنان با پرداخت سه هزار و 811 میلیارد ریال به 717 واحد صنعتی و کشاورزی، در شاخص سهم پرداخت این تسهیلات در جایگاه هفتم کشور قرار دارد.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.