محمود نوابی روز یکشنبه در حاشیه دومین همایش اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان به واحدهای منتخب سمنان در گفت و گو با ایرنا بدون ارایه مقدار کشفیات کالا ، افزود : همچنین در حوزه بازرسی و تشکیل پرونده هم در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 10 و 11 درصد رشد داشته
است.
بر اساس گزارش منابع رسمی، ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در هشت ماه نخست سال جاری، حدود هفت هزار میلیارد تومان است در حالی که این آمار برای کل سال 94 حدود پنج هزار میلیارد تومان بود.
بیش از 86 میلیارد و 788 میلیون ریال کالای قاچاق تا پایان دی 95 توسط نیروی انتظامی استان سمنان کشف شد.
وی اظهارداشت : بر اساس ماده 36 قانون مبارزه با قاچاق کالا، این سازمان در سطح عرضه وظیفه مبارزه با کالای قاچاق را بر عهده دارد و با توجه به این مهم و با وجود همه پیچیدگی ها در حوزه قاچاق کالا این میزان کشفیات بدست آمد.
وی در بخش دیگری با اشاره به نظارت سه هزار و 100 نفر از بازرسان این سازمان در طرح نظارت نوروزی 95 برای رعایت حقوق مصرف کنندگان، گفت: در این طرح که از اول اسفند ماه آغاز و تا پایان فروردین 96، ادامه دارد، بر نحوه عرضه، قیمت و کیفیت کالاهای اساسی و هدف گذاری شده در ترمینال ها، فروشگاه های بهاره ، میادین میوه و تره بار و واحدهای صنفی نظارت می شود.
نوابی با اشاره به برگزاری همایش اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان در 22 استان کشور در 6 سال گذشته و برگزاری این همایش برای دومین بار در استان سمنان، خاطرنشان کرد: در حوزه متقاضیان رشد 6 برابری و در حوزه منتخبان رشد پنج برابری را در سمنان شاهد هستیم.
مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد : با توجه به صنعتی بودن استان سمنان، انتظار این است تا با تبلیغات هوشمندانه در سال های آینده، شاهد افزایش حوزه متقاضیان و منتخبان باشیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد : بیشترین هدف در این همایش ها حمایت از مصرف کننده و تولید کننده است.
نوابی تصریح کرد : اگر در این همایش، از بنگاه های اقتصادی حوزه رعایت مصرف کنندگان تجلیل می شود، پیام آن به مصرف کنندگان این است که اگر قرار است خدمتی بگیرند، این واحدها در استان وجود دارند که خود را به معرض قضاوت و نمایش گذاشتند.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در این حوزه هم هدف حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است، چرا که کالای بی هویت از بازار جمع آوری و به تولید کنندگان اجازه داده خواهد شد تا به تولید خود ادامه داده و اشتغال خود را داشته باشند و در حقیقت برای مصرف کننده بازار امنی را فراهم می کنیم.
نوابی با تاکید بر در نظر گرفتن سلیقه مصرف کنندگان در تولید از سوی واحدهای تولیدی، بیان داشت : اگر تولید کننده نگاه به مصرف کننده نداشته باشد و سلایق آنان را در نظر نگیرد، تولید بازاری نخواهد شد، ضمن این که تولید ما قاعدتا باید صادرات محور باشد و حجم صادرات را افزایش دهیم.
7470/6026/
خبرنگار: علیرضا عربی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.