به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز عصر چهارشنبه در نشست صمیمی با جمعی از فرهنگیان شرق استان سمنان در کانون شهید بهشتی شاهرود ، افزود: با اجرای این لایحه به بخش زیادی از مطالبات فرهنگیان پاسخ داده خواهد شد.
استاندار سمنان در پاسخ به گلایه برخی فرهنگیان در باره وضعیت زندگی و بیمه طلایی هم گفت: دولت تلاش می کند به این امور رسیدگی و مشکلات را برطرف کند.
وی با بیان این که اگر مشکلات فرهنگیان رفع نشود، آینده جامعه به خطر می افتد، افزود: فرهنگیانی که گرفتار مشکلات زندگی باشند، نمی توانند آینده سازان خوبی را تربیت کنند که امید کشور به آنهاست.
خباز از مدیران آموزش و پرورش شهرستان های استان هم خواست، در انتخاب مدیران مدرسه ها ، در کنار سایر شرایط به بومی بودن آن ها اهمیت بدهند.
استاندار سمنان گفت: مدیران بومی ، به وضعیت فرهنگی هر منطقه آشنایی بیشتر دارند و بهتر می توانند با مردم تعامل کرده و مشکلات را برطرف کنند.
وی از تخصیص بسته های حمایتی برای فرهنگیان در چند سال گذشته از سوی دولت تدبیر و امید هم سخن گفت و افزود: برغم مشکلات زیادی که دولت دارد، چند نوبت بین دانش آموزان شیررایگان توزیع کرد، چون دولت به سلامتی آینده سازان کشور ، اعتقاد زیادی دارد.
خباز با بیان این که ، همه قبول دارند حقوق فرهنگیان پایین است، افزود: باید سازو کار مناسبی از سوی نظام برای این امر تدوین شود.
وی گفت: یک معلم باید همه اوقات خود را صرف آموختن و تحقیق کند و نیازی به پرداختن به کار دیگر نداشته باشد.
استاندار سمنان هماهنگی لباس دانش آموزان شرق استان را هم ستود و گفت: با پوشیدن لباس یک دست در مدرسه ها، تفاوتی بین دانش آموز دارا و ندار مشاهده نمی شود.
وی با بیان این که خود هم زمانی معلم بوده و با مشکلات فرهنگیان آشناست، گفت که ، برای رفع مشکلات فرهنگیان از هر اقدامی در چار چوب قانون فروگذاری نخواهد شد.
خباز از مدیرکل آموزش و پروش سمنان خواست برای رفع مشکلات فرهنگیان تلاش بیشتری شود تا شاهد کاهش دغدغه های آن ها باشیم.
در این آیین جمعی از فرهنگیان شرق استان سمنان هم مسایل و مشکلات خود را مطرح کردند.
تزلزل در جایگاه آموزگاران مقطع ابتدایی ، بازنگری و بررسی موانع تحصیل اول تا ششم ، کاهش اختلاف حقوق معلمان با سایر دستگاه ها ، رسیدگی به وضعیت بیمه طلایی و عدم تناسب میزان ساعت کاری معلمان ابتدایی با دریافتی آن ها از جمله مسایل مطرح شده است.
ایجاد تسهیلاتی برای استخدام فرزندان دانش آموخته فرهنگیان، کمبود مشاور و معلم بهداشت و بدهی مدرسه ها به دستگاه های خدمات رسان از دیگر مواردی بود که فرهنگیان شرق استان سمنان به آنها اشاره کردند.
در شهرستان شاهرود 28 هزارو600 دانش آموز در 218 آموزشگاه تحصیل می کنند.
در این شهرستان دو هزار و 56 نیروی انسانی به دانش آموزان خدمت رسانی می کنند.
7339/6167 خبرنگار: محمدرضا یوسف ن‍ژاد** انتشاردهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.