به گزارش ایرنا، سرهنگ حسن خسروجردی روز سه شنبه در نشست کمیسیون ایمنی راه های استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، به آمار پزشکی قانونی فوت شدگان حوادث جاده ای 11 ماه سال 95 اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی از 214 نفر تلفات سوانح جاده ای استان سمنان در این مدت، 51 نفر در شهرستان دامغان، 49 نفر در شاهرود، 36 نفر در میامی، 31 تفر در گرمسار، 15 نفر در سمنان، 12 نفر در سرخه، 12 نفر در آرادان و هشت نفر در محورها مهدیشهر جان خود را از دست دادند که نشان می دهد شهرستان دامغان بیشترین کشته شدگان را داشته است.
وی با بیان این که تعداد حادثه دیدگان 17.1 درصد در این مدت کاهش داشته است، یادآورشد: با تشدید فعالیت و اقدامات در این حوزه 113 فقره تصادف از کل تصادفات جاده ای در 11 ماه سال 95 کاهش یافت.
وی با بیان اینکه بیشترین موارد تصادفات در 11 ماه سال 95 با 58 درصد مربوط به خودروهای سواری بوده است، یادآورشد: علت 63 درصد از تصادفات منجر به فوت بی‌توجهی راننده به جلو و 60 درصد نوع سانحه واژگونی و خروج از جاده بوده است.
وی با بیان این که درنوروز 94 تعداد 21 فقره سانحه فوتی در جاده های استان سمنان رخ داد که در نوروز 95 به 14 مورد رسید و 19 درصد کاهش یافت، افزود: اقدامات پلیس راه در آموزش رانندگان باربری و مسافربری 27 درصد افزایش یافت و آموزش مدیران فنی و آموزش موتورسیکلت سواران در 15 مرحله، اعطای 341 کلاه ایمنی به موتورسواران و 52 مرحله آموزش به دهیاران، برخی از اقدام های پلیس راه استان سمنان برای افزیش ایمنی و کاهش سوانح رانندگی و تلفات بوده است.
رئیس پلیس راه استان سمنان با اشاره به طرح های کنترلی اجراشده، تصریح کرد: امسال از سوی پلیس راه استان، کنترل تخلفات حادثه ساز هشت درصد افزایش و کنترل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی، نقص فنی خودرو و انحراف به چپ 12 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه در ضبط گواهینامه ها به علت تصادف، نداشتن اعتبار گواهینامه، داشتن نمره منفی 5.38 درصد افزایش وجود داشته است، بیان داشت: هزار و 338 موتورسیکلت در استان سمنان امسال به علت تخلفات مختلف توقیف شد.
رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان این که آموزش و فرهنگ سازی 2 راهکار مهم و موثر در امنیت جاده ها و رانندگی صحیح است یادآورشد: با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی و افزایش حجم تردد و ترافیک جاده ها، رانندگان با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در کنار همکاری با ماموران پلیس در کاهش تصادفات، تعطیلات خوبی را برای خود و خانواده خود رقم بزنند.
پلیس راه استان سمنان با 35 دوربین سرعت سنج ثابت، بر تردد خودروها در محورهای استان نظارت دارد.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.