حجت الاسلام و المسلمین سید علی مهدی نژاد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دانش آموزان پایه هشتم، افراد دارای دیپلم و بالاتر از دیپلم می توانند برای ثبت نام در این آزمون اقدام کنند.
وی ادامه داد: متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام از طریق اینترنت به پایگاه اینترنتی معاونت آموزش حوزه های علمیه به آدرس http://howzeh.org مراجعه کنند.
وی یادآور شد: علاوه بر پایگاه اینترنتی، متقاضیان می تواند با مراجعه به حوزه های علمیه برادران برای ثبت نام اقدام کنند و مدیران حوزه های هر شهرستان آمادگی لازم برای ثبت متقاصیان را دارند.
وی خاطرنشان کرد: آزمون ورودی حوزه های علمیه روز جمعه بیست و پنجم فروردین سال 96 همزمان با سراسر کشور در سه شهرستان سمنان، دامغان و شاهرود برگزار می شود.
حجت الاسلام و المسلمین مهدی نژاد تعداد حوزه های علمیه برداران این استان را 13 حوزه اعلام کرد و افزود: هزار طلبه در استان سمنان مشغول به تحصیل هستند.
وی تصریح کرد: استان سمنان دارای مدارس سطح یک در شهرستان های شاهرود، دامغان، مهدیشهر، سرخه و گرمسار و مدارس سطح 2 و سه در شهرستان های سمنان، دامغان و شاهرود است.
مدیر حوزه علمیه برادران استان سمنان با بیان این در یک مدرسه در سمنان دوره سفیران هدایت برگزار می شود، افزود: کتب تدریس شده در این دوره با کتب حوزوی فرق دارد و طلبه های سفیران هدایت بیشتر در زمینه تبلیغ فعالیت خواهند کرد.
در سال تحصیلی 96-95 بیش از 400 روحانی برای اقامه نماز جماعت و برگزاری جلسه های پرسش و پاسخ دینی در مدارس استان حضور داشتند.
7341/6026/6167 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: محسن شاکری
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.