به گزارش ایرنا ، در این همایش که دانشجویان و استادانی از دیگر دانشگاه های کشور حضور دارند، سید عباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: این همایش با قدمت زیادی که دارد، اکنون از اعتبار علمی زیادی در سطح دانشگاه های علوم پزشکی کشور برخوردار است.
وی افزود: دوران دانشجویی ، دوران خلاقیت است و دانشجویان باید دراین دوران با تحقیقاتی که انجام می دهند ، خلاقیت های خود را بروز دهند.
موسوی با بیان اینکه امروزه در سطح دنیاچهار نوع دانشگاه است، ادامه داد: دانشگاه های دسته اول و دوم آموزش و پژوهش محور و دانشگاه های دسته سوم و چهارم هم علاوه بر آموزش و پژوهش محور بودن، کارآفرین هم هستند.
وی افزود: امروزه نوع دیگری از دانشگاه ها فعالیت می کنند که نوپیشه ساز هستند که با کار آفرینی که تفاوت دارد.
وی از وجود برخی نا هماهنگی ها در تحقیقات هم خبر داد و گفت: گاهی برخی تحقیقات انجام می شود که خلاقیت انگیز نیست و حتی ممکن است ضد خلاقیت باشد.
موسوی تفکر نقاد را لازمه تحقیقات خواند و افزود: با تفکر خلاق و توان علمی میتوان محصول جدیدکشف کرد.
وی گفت: گاهی برخی که ظاهرا از چهره های علمی نیز هستند، برای برخی تحقیقات خود ادعاهایی مطرح کرده و برای آن تبلیغات سنگینی راه می اندازند که ممکن است میلیاردها تومان از پول مردم خرج آن شود در حالی که ممکن است هنوز درستی یا نادرستی آن ادعا ثابت نشده باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان این که ، باید تحقیقات از تبلیغات جدا شود، افزود: تحقیقات باید پس از اثبات در جامعه مطرح گردد.
وی به موضوع دیابت و مشکلات ناشی از آن که موضوع این همایش است هم پرداخت و گفت: براساس آمار سال 90 حدود هفت درصد افراد با مشکل دیابت مواجه بودند اما براساس آمار سال 95 این میزان به 9 درصد افزایش یافته است.
موسوی با بیان اینکه درمان دیابت هزینه های زیادی را برای کشور وارد می کند ، گفت: افزایش این آمار نگران کننده است ، باید چاره ای اندیشیده شود.
وی در مورد برگزار همایش هم گفت: از آن جا که این همایش از سابقه زیادی برخوردار است ، افراد زیادی خواستار شرکت در آن شدند.
موسوی گفت: پس از انجام فرخوان 132 مقاله به دبیرخانه رسید که 42 مقاله توسط داوران برگزیده شد که 13 مقاله به صورت سخنرانی ارایه می شود.
وی افزود: 13 داور دانشجو و 25 داور عضو هیات علمی روی این مقالات داوری کردند.
همایش دانشجویی دانش و تندرستی به مدت دو روز برگزار می شود.
6167انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.