به گزارش ایرنا، مهدی شادنوش روز جمعه در ائین اختتامیه همایش ملی ارتقای سلامت دهان و دندان خانواده با محوریت مادر و کودک در دانشکده دندانپزشکی سمنان خطاب به سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان در این همایش گفت: اعلام کردید که در آینده در این حوزه ادامه فعالیت نمی دهید، همان گونه که مراجع از شما خواستند، ما هم می خواهیم همانند گذشته ایثارگونه در این سنگر تلاش کنید و از ارایه این خدمت بزرگ استنکاف نکنید تا شاهد گسترش و ارایه خدمات بیشتر به مردم باشیم.
وی تاکید کرد: با سیاست های موفق خوب سیدحسن قاضی زاده هاشمی در وزارت بهداشت در دولت تدبیر و امید و طرح های بزرگی که اجرا شد امید و نگرشی در جامعه ایجاد شده است که نباید از بین برود.
شادنوش درباره طرح های دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان که در دولت یازدهم به بهره برداری رسید، گفت: سال 94 تعداد 36 طرح نیمه تمام از 15 تا 75 درصد را از دولت های گذشته، در حوزه بهداشت و درمان افتتاح شد که دستاورد بزرگی بود.
وی ادامه داد: امروز با حضور سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان دولت یازدهم 18 طرح با اعتبار 345 میلیارد ریال در این ‌حوزه افتتاح می شود و در ارایه خدمت به مردم پیشی خواهد گرفت و به تمام مردم استان در تمام شهرستان ها در این مراکز به مردم خدمت ارایه می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه توزیع عادلانه خدمات و متناسب در استان از سیاست هایی بود که در این دانشگاه در سال های گذشته پیگیری شده است، گفت: بهره مندی مردم دورترین و محروم ترین نقطه در جای جای استان سمنان از خدمات یکسان بهداشتی و درمانی از اهداف و برنامه های دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بوده است.
وی یادآور شد: یکی از کمبود خدمات در استان سمنان دانشکده دندانپزشکی بود که در سال 92 کلینیک کوچکی با 9 واحد افتتاح شد و امروز افتخار داریم که در این کلینیک 33 عضو هیات علمی دندانپزشکی به مردم خدمت می کنند و این خدمت فقط مربوط به سمنان نیست و این متخصصان دندانپزشکی در دامغان و گرمسار نیز خدمت می دهند، در حالی که در گذشته یک متخصص دندانپزشکی در استان سمنان وجود نداشت، در حال حاضر 33 عضو هئیت علمی دندانپزشکی در استان سمنان وجود دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه اکنون 100 درصد مراکز و پایگاه های ارائه خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان در تملک دانشگاه علوم پزشکی است، یاد آورشد: با بهره برداری از طرح های افتتاحی امروز 6 اسفند 95 به ویژه پردیس خوابگاه پسران و دختران شهرستان سرخه 400 نفر ظرفیت دانشجو افزایش خواهد یافت.
در سفر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان سمنان 18 طرح با هزینه‌کرد 345 میلیارد ریال در حوزه بهداشت و درمان در استان سمنان افتتاح و آئین اجرایی 72 طرح دیگر در حوزه بهداشت و درمان استان آغاز می شود که بر اساس برنامه‌ریزی، تا دهه فجر 96 به بهره برداری خواهد رسید.
دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان 6 بیمارستان را در شهرستان های سمنان، دامغان، مهدیشهر، گرمسار، سرخه و آرادان و جمعیتی بیش از 500 نفر از استان سمنان را زیرپوشش دارد.
7431/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.