حسین خواجه بیدختی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این واحدها در 2 بخش هتلینگ(مجموعه ای که دارای ظرفیت اقامتی باشد) و خارج از ظرفیت هتلینگ با سرمایه گذاری هزار و 428 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و برای 503 نفر اشتغال ایجاد کرده است.
وی با بیان این که در بخش هتلینگ، هفت واحد مربوط به هتل و مجتمع های گردشگری بوده که با بهره برداری از آن 290 ظرفیت اقامتی ایجاد شد، اظهارداشت: این طرح ها با سرمایه گذاری هزار و 356 میلیارد ریال افتتاح و برای 319 نفر شغل ایجاد شد.
خواجه بیدختی خاطرنشان کرد : 25 واحد دیگر شامل اقامتگاه های بوم گردی، خانه مسافر و بنای تاریخی بوده که با سرمایه گذاری 35 میلیارد ریال انجام و علاوه بر ایجاد اشتغال برای 115 نفر، 398 ظرفیت اقامتی هم به ظرفیت های اقامتی استان اضافه شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان سمنان تصریح کرد : در مجموع در بخش هتلینگ 32 هتل، مجتمع گردشگری ، اقامتگاه های بوم گردی، خانه مسافر و بنای تاریخی با سرمایه گذاری هزار و 391 میلیارد ریال در این دولت به بهره برداری رسید.
خواجه بیدختی با اشاره به افتتاح 13 واحد و تاسیسات گردشگری در استان سمنان در بخش خارج از هتلینگ در این دولت، گفت: در این بخش نیز 6 واحد رستوران بین راهی، سه واحد موزه خصوصی و چهار واحد سفره خانه سنتی با سرمایه گذاری 37 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده که برای 69 نفر اشتغال ایجاد شده است.
وی با اشاره 20 واحد و تاسیسات گردشگری در حال ساخت در این استان ، گفت : این واحدها با سرمایه گذاری سه هزار و 366 میلیارد ریال در دست ساخت است و با بهره برداری از آن علاوه بر این که 962 ظرفیت اقامتی به ظرفیت فعلی اضافه می شود برای 780 نفر هم شغل ایجاد خواهد شد.
خواجه بیدختی ادامه داد : از تعداد واحدهای در دست احداث، هفت واحد مربوط به اقامتگاه های بوم گردی و 13 واحد شامل هتل ها و مجتمع های گردشگری است.
وی اضافه کرد : در مجموع 65 واحد و تاسیسات گردشگری در استان سمنان در این دولت به بهره برداری رسیده یا در دست احداث است.
سالانه بیش از 20 میلیون مسافر و گردشگر از استان سمنان عبور می کنند.
7470/6026/
خبرنگار:علیرضا عربی **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.