مسعود طاهریان روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: به دلیل جاری شدن سیل در بعضی از استان های جنوبی کشور، وارد کردن میوه و تره بار در چند روز گذشته از این مناطق به استان سمنان به کندی پیش می رفت که با رفع این مشکلات، شرایط توزیع این محصولات کشاورزی در بازار استان تا چند روز آینده به شرایط عادی برمی گردد.
وی با تاکید بر اینکه تعیین قیمت محصولات کشاورزی برای مصرف کنندگان فراستانی است و افزایش و کاهش قیمت ها دلایل مختلفی دارد، افزود: قبل از جاری شدن سیل در استانهای جنوبی کشور دولت به خوبی توانسته بود افزایش قیمت میوه و تره بار در نقاط مختلف کشور را کنترل کند و در روز های آینده نیز قیمت محصولات کشاورزی به شرایط عادی برمی گردد.
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: افزایش قیمت بعضی از محصولات کشاورزی به دلیل شرایط آب و هوایی در فصول مختلف سال امری عادی است و با مساعد شدن شرایط جوی تا چند روز آینده، قیمت های میوه و تره بار به شرایط گذشته برمی گردد.
وی با اشاره به افزایش قیمت برخی اقلام مانند گوجه فرنگی در بازار استان سمنان، ادامه داد: روزانه به طور متوسط بیش از 40 تن گوجه فرنگی برای مصرف شهروندان استان وارد می شود که در روزهای گذشته به دلیل سردی هوا و جاری شدن سیل در استانهای جنوبی کشور، این حجم از واردات به 10 تن در روز کاهش یافت.
طاهریان اضافه کرد: قیمت گوجه فرنگی در فروشگاه های خرده فروشی سمنان در چند روز گذشته به پنج هزار و 500 تومان به ازای هر کیلوگرم رسید که این افزایش قیمت باعث نارضایتی شهروندان شد.
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: قبل از بارش و جاری شدن سیل در جنوب کشور، قیمت گوجه فرنگی در سمنان به ازای هر کیلوگرم هزار و 500 تومان بود که این قیمت نسبت به درآمد اقشارمردم مطلوب به نظر می رسد.
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: توجه به معیشت مردم همواره از اهداف سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است و باید با برنامه ریزی های منسجم از افزایش قیمت دوباره این محصولات در بازار جلوگیری کرد.
روزانه بیش از 15 تن میوه و تره بار از استان سمنان به نقاط مختلف کشور ارسال و بیش از 10 تن از نقاط مختلف کشور به استان سمنان وارد می شود.
43 هزار بهره بردار در حوزه های مختلف کشاورزی و دامپروری در استان سمنان فعالیت دارند، انار، زیتون، گندم، زردآلو، گیلاس، انگور و خربزه محصولات کشاورزی مهم در استان سمنان هستند که بخشی از آنها به خارج از کشو رصادر می شود.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.