محمد رضا خباز روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سهمیه بانک های استان برای رونق تولید 443 میلیارد تومان بوده که این بانک ها با پرداخت 368 میلیارد تومان، حدود 83 درصد از تعهد خود را عملیاتی کردند.
خباز با اشاره به معرفی هزار و 803 واحد تولیدی به بانک های عامل از سوی کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ، اظهار کرد: تاکنون 697 واحد موفق به دریافت تسهیلات رونق تولید شده و بقیه واحد ها نیز تا پایان سال 95، تسهیلات خود را دریافت می کنند.
وی، با بیان اینکه 274 میلیارد تومان از تسهیلات پرداختی مربوط به بخش صنعت بود، افزود: بیش از 93 میلیارد تومان از تسهیلات هم به واحد های تولیدی کشاورزی پرداخت شده است.
خباز تصریح کرد : جایگاه استان، از نظر تعداد واحد پرداختی رتبه چهار کشور و به لحاظ مبلغ پرداختی نسبت به سهم هر استان رتبه هفت کشور است.
استاندار سمنان با اشاره به تشکیل 49 کارگروه ستاد تسهیل و بررسی مشکلات 321 واحد تولیدی استان در این جلسات، خاطرنشان کرد : در این کارگروه که 790 مصوبه به دنبال داشت، 376 مصوبه معادل 48 درصد اجرایی و بقیه در دست اجراست.
خباز اضافه کرد : مشکلات این واحدها تامین اجتماعی ،مالیاتی، زیربنایی ، امور بانکی و امور اجرایی بوده است.
وی همچنین از شناسایی 60 طرح صنعتی و معدنی استان در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی و معرفی این آن ها به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات خبر داد و گفت: این طرح ها که شامل 30 طرح معدنی و 30 طرح صنعتی بوده، هر کدام دارای بالای 100 نفر نیروی انسانی کار است و قرار است با دریافت تسهیلات در سال جاری و سال 96، احیاء، تقویت و راه اندازی شوند.
وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در این استان ،گفت: با برنامه ریزی انجام شده و همراهی همه مدیران و دستگاه های اجرایی تلاش داریم تا زمینه اشتغال جوانان فراهم و روز به روز نرخ بیکاری کاهش یابد.
وی همچنین با اشاره به افتتاح و بهره برداری 727 میلیارد تومان طرح در دهه فجر 95، در استان سمنان، افزود: بیش از 200 میلیارد تومان طرح و طرح هایی نیز در این ایام کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد که با افتتاح این طرح ها برای جوانان اشتغال زیادی ایجاد می شود.
در استان سمنان یک هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.
7470/6026/
خبرنگار: علیرضا عربی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.