به گزارش ایرنا، زهرا احمدی پور روز سه شنبه در نشست تشکل های مردم نهاد و فعالان صنعت گردشگری استان سمنان در سالن یادگار امام افزود: برجام موجب شد تا سرمایه گذاری زیادی در تمام بخش های گردشگری به ویژه بخش هتلینگ اتفاق بیافتد.
وی اظهار داشت : بسیاری از افراد می خواستند بدانند کشور ایران با گسترده تمدنی دارای چه ویژگی ها و چه جاذبه های گردشگری است که افزایش ورود گردشگران به ایران یکی از عومل افزایش سرمایه گذاری در زیرساخت های گردشگری کشور شده است.
وی خاطرنشان کرد : توسعه حوزه گردشگری و صنایع دستی موجب شده است تا فرصت ایجاد اشتغال پایدار و متوازن به وجود بیاید و مردم با استفاده از این ظرفیت ها بدون این که تهدیدی برای محیط زیست به وجود بیاورند موجب اشتغال پایدار می شوند.
** استان سمنان باید مقصد گردشگری تبدیل شود
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان این که استان سمنان دارای ظرفیت های فراوانی است، گفت: این استان نام آشنایی برای مردم ایران است.
احمدی پور ادامه داد : هر ایرانی دست کم یک بار از سمنان، شاهرود و یا گرمسار عبور کرده است، دارای موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی است، بزرگان زیادی در این استان زندگی می کردند، این ویژگی ها موجب مشهور بودن این استان شده است.
وی تاکید کرد : باید این نام آشنا را در مسیرهای گردشگری تثبیت کنیم و این مهم به تقویت زیربناهای استان سمنان نیازمند است تا این استان سمنان به مقصد گردشگری تبدیل شود.
احمدی پور یادآور شد : شرایط زیربنایی استان سمنان نسبت به گذشته مطلوب تر شده است و شرایط سرمایه گذاری در استان سمنان فراهم است زیرا برای سرمایه گذاران تسهیلات در نظر گرفته می شود و این مهم اکنون موجب اعتماد سرمایه گذاران شده است.
وی بیان داشت : علاوه بر اعتماد سازی برای جذب سرمایه گذار، معرفی استان سمنان و تصویرسازی مناسب از استان نیز امری بسیار مهمی است تا این سمنان آورده بیشتری داشته باشیم.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تصریح کرد : بخش صنایع دستی عنصر هویتی فرهنگی هر استان است و باید در معرض دید ساکنین و افرادی که وارد استان می شوند قرار بگیرد تا وارد چرخه زندگی مردم شود.
وی خاطرنشان کرد: برای تصویر سازی مناسب استان باید زنجیره هایی که می تواند استان سمنان را به خوبی معرفی کند باید در کنار هم قرار گیرد، تا در کنار هم موزاییک کاملی از معرفی استان به وجود بیاید و تا بتوان آینده بهتری را برای سمنان رقم زد.
وی ادامه داد : یکی از عواملی که می تواند استان ها را به مقصد گردشگری اجرای بازارچه های مشترک برنامه های مشارکتی و ترکیبی برگزاری تورهای مشترک با دیگر استان هاست.
**نوروز 96 باید با همکاری سامن ها برگزار شود
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با تاکید بر همکاری سازمان های مردم نهاد، بخش خصوصی و دولت گفت : باید نوروز 96 و دیگر آیین ها با همکاری سازمان های مردم نهاد برگزار شود.
وی اظهار داشت : اعتماد بین دولت مردم و بخش خصوصی باید به طور حتم اتفاق بیافتد و شاه بیت این نظام، اعتماد مردم به دولت و نظام سیاسی است.
وی تصریح کرد : در دولت یازدهم گفتمانی طراحی شده مبنی بر این است که دولت به تنهایی نمی تواند بار سنگین مسوولیت را به دوش بکشد ، سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی در کنار دولت اعضای یک مجموعه هستند و باید با یکدیگر همکاری داشته باشند.
زهرا احمدی پور صبح امروز در سفری یک روزه به سمنان، از بناهای تاریخی فرهنگی مختلف این استان بازدید کرد.
در این نشست شماری از نمایندگان سازمان های مردم نهاد و سرمایه گذاران و هنرمندان استان سمنان مشکلات و نظرات خود را بیان کردند.
گردشگری و شعار تبدیل سمنان از معبر به مقصد گردشگری از اهداف استان سمنان برای تقویت و توسعه گردشگری و افزایش اشتغال در این حوزه است.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده و تا کنون 718 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.
٧٣٤١\٦٠٢٦
خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.