بهمن نامور مطلق روز سه شنبه در حاشیه سفر زهرا احمدی رییس سازمان میراث فرهنگی به سمنان در جمع خبرنگاران افزود: بیشترین میزان تولید صنایع دستی ایران در رشته های گلیم، سفال و آبگینه و محصولات نساجی مانند قلمکار است.
وی با بیان اینکه ایران در زمینه صادرات صنایع دستی جزو 30 کشور برتر دنیاست، گفت: سازمان میراث فرهنگی به دنبال افزایش صادرات صنایع دستی است و تحقق این مهم به عوامل مختلفی از جمله ثبات بازار خارجی و روابط سیاسی مرتبط است.
وی با اشاره به اینکه بعد از برجام برخی از بازارهای خارجی از جمله در انگلیس و آمریکا برای صادرات صنایع دستی ایران باز شده است، گفت: از جمله برنامه های معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی حمایت از هنرمندان در زمینه تسهیلات، فروش، تولید، ترویج و تجارت صنایع دستی است.
نامور مطلق، برگزای اولین جشن تولید ملی، اولین جشنواره فجر و نمایشگاه ملی عیدانه صنایع دستی را از برنامه های اجرا شده توسط این معاونت در سه ماهه اخیر و برای حمایت از صنایع دستی عنوان کرد.
وی ابراز امیدواری کرد: سال 96 جشنواره فجر و نمایشگاه عیدانه صنایع دستی به صورت استانی برگزار شود.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: این سازمان از سرمایه گذارانی که در عرصه تجارت خارجی سرمایه گذاری می کنند، به طور جدی حمایت می کند.
بهمن نامور مطلق امروز به همراه زهرا احمدی پور رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، از بناهای تاریخی و فرهنگی سمنان بازدید کرد و در نشست هایی با مدیران، فعالان و اعضای سازمان های مردم و نهاد، سرمایه گذاران حوزه گردشگری و در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی حضور می یابد.
بازدید از زمین نمایشگاه و بازارچه دائمی صنایع دستی سمنان که در چهار هزار مترمربع پیش بینی شده است، از برنامه های مسوولان میراث فرهنگی کشور در سمنان بود.
چهار هزار و 500 هنرمند در 52 رشته صنایع دستی در استان فعالیت دارند و سفال و سرامیک، گلیم، جاجیم، نازک‌کاری چوب، روزدوزی‌های سنتی، سنگ‌های نیمه قیمتی، قلمکار، نمد و سراجی سنتی از جمله صنایع دستی بومی استان سمنان است.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.