حسین خواجه بیدختی روز سه شنبه در حاشیه سفر یک روزه زهرا احمدی پور رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری به سمنان به ایرنا افزود: هدف از ساخت نمایشگاه صنایع دستی در سمنان توجه به بازار فروش این محصولات است و تاکنون برای راه اندازی این طرح 2 میلیارد و500 میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: براساس طراحی اولیه، بهره برداری ازاین نمایشگاه تا پایان سال 96 به اتمام می رسد و باید برای افزایش رونق کسب و کار در حوزه صنایع دستی سمنان با احداث مکان های عرضه این محصولات توجه بیشتری شود.
خواجه بیدختی اضافه کرد: ساخت نمایشگاه صنایع دستی در سمنان طرح مهم اشتغال آفرین تاکنون هشت درصد پیشرفت داشته است و در 4 هزار مترمربع زیر بنا در حال ساخت است و برای تکمیل این طرح مهم استانی باید سایر دستگاه های اجرایی تلاش بیشتری با اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری داشته باشند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان سمنان خاطرنشان کرد: این طرح در راستای برنامه های اقتصادی مقاومتی در حال راه اندازی است و زمین ساخت آن نیز تحت تملک دولت بوده که به این اداره کل واگذار شده است.
وی گفت: هنرمندانی خوش ذوقی برای ارایه صنایع دستی در استان سمنان فعالیت می کنند که باید با برنامه ریزی های دقیق و حمایت های همه جانبه فروش این آثار هنری در بین اقشار مردم استان رواج یابد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان خاطر نشان کرد: ظرفیت صنایع دستی در استان منحصربه فرد است و مزیت های این استان در تولید زیراندازها، نساجی سنتی و سفال و سرامیک در کشور صاحب سبک است.
چهار هزار و 500 هنرمند در 52 رشته صنایع دستی در استان فعالیت دارند و سفال و سرامیک، گلیم، جاجیم، نازک‌کاری چوب، روزدوزی‌های سنتی، سنگ‌های نیمه قیمتی، قلمکار، نمد و سراجی سنتی از جمله صنایع دستی بومی استان سمنان است.
زهرا احمدی پور صبح امروز در سفری یک روزه به سمنان، از بناهای تاریخی فرهنگی مختلف بازدید کرد و عصر امروز در نشست هایی با فعالان و سرمایه گذاران حوزه صنایع دستی و گردشگری، مدیران و اعضای سازمان های مردم نهاد و در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان حضور می یابد.
در این بازدیدها محمدرضا خباز استاندار، مهدی زندیه وکیلی معاون عمرانی استانداری، حسین خواجه بیدختی مدیرکل میراث فرهنگی و جمعی از مدیران و فعالان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان سمنان، زهرا احمدی پور را همراهی کردند.
تقویت زیرساخت های اقامتی حوزه گردشگری و شعار تبدیل سمنان از معبر به مقصد گردشگری از اهداف استان سمنان برای تقویت و توسعه گردشگری و افزایش اشتغال در این حوزه است.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده است و تا کنون 718 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.