یاسر عربی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بوستان جنگلی پرفسور کردوانی با 75 هکتار در جاده اصلی و در مسیر عبور زائران و مسافران واقع شده است.
وی با اشاره به اینکه این بوستان دارای 2 حلقه چاه برای تامین آب و به طور کامل درختکاری شده است، گفت: هتلی که در شمال بوستان جنگلی پرفسور کردوانی در حال ساخت است، 70 درصد پیشرفت دارد.
عربی با بیان این که بیشتر کارهای زیربنایی و جدول بندی این بوستان انجام شده است، خاطرنشان کرد: برای ساخت توقفگاه، رستوران سنتی، وسایل ورزشی و مکان های دیگر در برنامه تکمیلی این طرح نیاز به 10 میلیارد تومان سرمایه گذاری است.
شهردار گرمسار یادآورشد: طرح مجتمع تجاری و گردشگری نیز با مساحت 1.2 هکتار با زیربنای 21 هزار مترمربع در منطقه شمال شهرستان گرمسار واقع شده و سرمایه گذاری 35 میلیارد تومانی برای آن پیش بینی شده است.
عربی تصریح کرد: باغ پرندگان، سالن سینما، کافی شاپ، توقفگاه خودرو، در حوزه گردشگری فرهنگی برای این مجتمع درنظر گرفته شده است که به صورت اوراق مشارکت اجرایی می شود.
وی با بیان این که زمین مجتمع تجاری وگردشگری شمال گرمسار متعلق به شهرداری است، خاطرنشان کرد: ارزش زمین واگذار شده برای این مجتمع 10 میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: درصورت نبود سرمایه گذار بخش خصوصی، شهرداری گرمسار با پرداخت سالانه بیش از سه میلیارد تومان، آمادگی سرمایه گذاری در مجتمع تجاری و گردشگری را دارد.
عربی یادآورشد: این 2 طرح در نشست شورای سرمایه گذاری شهرداری‌های استان سمنان برای واگذاری به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به تصویب رسیده است.
شهردار گرمسار با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های گردشگری با توجه به شرایط اقلیمی باید درنظر گرفته شود، گفت: با توجه به کویری بودن شهرستان گرمسار و استفاده از ظرفیت کویر، ساخت و راه اندازی طرح بوستان پرفسور کردوانی و مجتمع تجاری و گردشگری، کمک زیادی برای افزایش اشتغال و جذب گردشگران می شود.
شهرستان گرمسار غربی ترین شهرستان استان سمنان و دارای وسعت پنج هزار و 182 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 70 هزار نفر است، این شهرستان از شمال به دماوند، از غرب به ورامین، از شرق به شهرستان آرادان و از جنوب به کویر مرکزی محدودمی شود.
7344/6103
خبرنگار : امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده مصطفی دهقان

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.