به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عباس امینی روز یکشنبه در دیدار با جمعی از فرهنگیان شاهرود، افزود: اگر آموزش و پرورش خوب کار کند،کشور در بخش های گوناگون تقویت می شود.
وی با بیان این که خواست نظام از آموزش و پرورش تربیت نیروهای متخصص و متعهد است، ادامه داد: گرایش سیاسی ،در بکار گیری نیروهابرای دستگاه های دولتی نباید ملاک عمل باشد.
امینی گفت: برخی شبهه هایی در باره مدارس هیات امنایی و مدارس امین درست می کنند، که لازم است برای زدودن آن ها اقدام شود.
حمید باباخانی مدیر آموزش و پرورش شاهرود هم گفت: دستگاه های فرهنگی هر منطقه باید با محوریت امام جمعه کار کنند تا نتایج مطلوبی به دست آورند.
وی گفت: اگر آموزش و پرورش نتواندنیروهای متعهدی را تحویل جامعه دهد، موفق نبوده است.
باباخانی به حضور روحانیون در مدارس هم اشاره کرد و گفت: آن ها در حل مشکلات عقیدتی و مذهبی دانش آموزان راهگشا هستند.
وی همچنین بر حمایت سایر دستگاه های دولتی از آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: اگر چنین نشود ضررهای سنگینی بر پیکره آموزش و پرورش و جامعه وارد می شود.
حبیب الله میرابوالحسنی مشاور اقتصادی مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان هم خبر ازایجاد تغییر و تحول در بخش اقتصادی آموزش و پرورش استان داد.
وی گفت: تبدیل به احسن کردن برخی از املاک آموزش وپروش یکی از این برنامه هاست.
وی افزود:برای برخی دیگر از اماکن آموزشی که مالک خصوصی دارندهم برنامه ریزی شده، تا با تفاهم دو طرف ، نسبت به تملک آن ها اقدام شود.
میر ابوالحسنی گفت:برای رفاه حال حدود10 هزار نیروی آموزش و پروش استان سمنان هم با شرکت های خصوصی وصنعتی تفاهم نام امضا شده تا لوازم مورد نیاز آن ها را در اقساط بلند مدت تهیه کنند.
در سال تحصیلی جاری افزودن 27 هزار دانش آموز در 173آموزشگاه شاهرود تحصیل می کنند که 2هزار و 100 معلم و مدیر عهده دار آموزش آن ها هستند.
از این تعداد 14 هزار و 600 نفر با 566کلاس درس در88 آموزشگاه در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.
در دوره اول متوسطه هم هفت هزار و 100 نفر در 257 کلاس درس و در 45 آموزشگاه و دردور دوم متوسطه نیز پنج هزار و 400 دانش آموزدر 266 کلاس درس و 40 آموزشگاه درس می خوانند.
7358/6167 خبرنگار: سروش مولانا ** انتشاردهنده: محسن شاکری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.