دکتر سید حسین بدیعی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود : این دانشگاه پس از انجام مراحل اداری، توانست پروانه انتشار نشریه بین­المللی با عنوانTrends in Phytochemical Research یا موضوعات داغ در تحقیق فیتوشیمی را از کمیسیون بررسی و تأیید مجله­های علمی دانشگاه آزاد اسلامی کسب کند که نقطه عطفی در افتخارات پژوهشی برای مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود تلقی می­شود.
وی با اشاره به اینکه نشریه یادشده، تنها نشریه­در ایران و خاورمیانه است که به چاپ آخرین دستاوردهای محققین برجسته در حوزه نوپای فیتوشیمی اختصاص دارد ،افزود: این نشریه بین­المللی، در زمینه­های مختلف و بسیار متنوع مرتبط با شاخه­ی فیتوشیمی، شیمی و فرآوری اسانس، شیمی صنایع غذایی و فارماکوگنوزی می­تواند مخاطبان بسیار زیادی داشته باشد.
بدیعی اظهار کرد: با توجه به نیاز مبرم شاخه­ فیتوشیمی، به حمایت مادی و معنوی دانشگاه ها و مؤسسات تحقیقاتی کشور، چاپ این نشریه بسیار ضروری و اجتناب­ناپذیر است.
وی گفت:آرزوی دست‌اندرکاران این نشریه، در گام نخست کسب مجوز علمی پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نمایه‌شدن این مجله در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و سپس در پایگاه‌های اطلاعاتی بسیار معتبر نظیر اسکوپوس، مؤسسه­ی اطلاعات علمی (ISI) و کسب فاکتور تأثیر (IF) در سال­های آتی خواهد بود.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: نشریه علمی موضوعات داغ در تحقیق فیتوشیمی به مدیر مسئولی دکتر احسان زاهدی دانشیار شیمی - فیزیک و سردبیری و مدیریت داخلی دکتر مجید محمدحسینی دانشیار شیمی تجزیه و از اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با گروهی از محققان شناخته‌شده بین­المللی به‌عنوان هیأت تحریریه، به‌طور رسمی فعالیت علمی خود را آغاز کرده است.
6167 انتشار دهنده: محسن شاکری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.