رضا زارعی عصر یکشنبه در پایان سفر یک روزه به سمنان به منظور شرکت در مجمع انتخاباتی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی این استان در گفت و گو با ایرنا افزود: رقابت‌های قهرمانی آسیا، سال آینده در چین یا ژاپن برگزار می‌شود  و در صورت کسب عنوان قهرمانی در سنگ‌نوردی در ماده کامباین، نفرات به المپیک راه پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به رقابت سخت پیش‌روی سنگ‌نوردان تیم ملی ایران، بیان کرد: این رقابت‌ها به علت حضور ورزشکاران قدرتمند شرق آسیا دشوار است اما ورزشکاران ایران بدون شانس نیستند.

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ادامه داد: سنگ‌نوردان ایرانی شانس کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را دارند، چرا که برترین‌های قاره آسیا یعنی ورزشکاران ژاپنی به شکل کامل سهمیه‎‌ها را کسب کردند.

وی خاطرنشان کرد: در رقابت‌های قهرمانی آسیا، شانس المپیکی شدن برای ورزشکاران کشورهای دیگر مانند چین و اندونزی نیز وجود دارد.

زارعی با تاکید بر لزوم تلاش و تمرینات مضاعف سنگ‌نوردان تیم ملی برای درخشش در رقابت‌های قهرمانی آسیا، اضافه کرد: کمیته ملی المپیک برای حضور ۲  ورزشکار  این رشته ورزشی در اردوهای بین المللی در کشور اتریش قول مساعد داده است.

به گفته وی، این کمیته از مرتضی علیپور به منظور کسب آمادگی لازم برای حضوری موفق در رقابت‌های قهرمانی آسیا و جهان در سال آینده حمایت و این ورزشکار را به روسیه اعزام می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری دو مرحله انتخابی المپیک در ژاپن و فرانسه، بیان کرد: الناز رکابی از سنگ‌نوردان برتر به عنوان تنها نماینده ایران در مسابقات سنگ‌نوردی انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در تولوز فرانسه حاضر شد که در مجموع این رقابت‌ها  در رده ۲۱ قرار گرفت و نتوانست سهمیه را کسب کند.

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی تصریح کرد: سومین مرحله انتخابی المپیک توکیو ۲۰۲۰ به صورت قاره‌ای برگزار و از هر قاره یک نفر موفق به کسب سهمیه این المپیک می‌شود.

زارعی ابراز داشت: پسران سنگ‌نورد تیم ملی در آسیا شانس بیشتری نسبت به دختران دارند چرا که رقابت‌های کامباین در بخش بانوان با وجود رقبای قدرتمند فشرده‌تر است.

وی تاکید کرد: اردوی آمادگی برون مرزی برای ورزشکارانی که شانس حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را دارند، برگزار می‌شود.

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، به سرمایه‌گذاری بلند مدت کشورهای شرق آسیا در سنگ‌نوردی اشاره و بیان کرد: ورزشکاران این کشورها در تمام رقابت‌های برون مرزی حضوری مستمر دارند  و این امر سبب ارتقای جایگاه این کشورها در سطح جهانی شده است.

وی با بیان اینکه ایران جزو پنج کشور اول آسیا در کوهنوردی است، اظهارداشت: ایران از نظر مدال‌آوری و زیرساخت‌های لازم در این رشته ورزشی عقب افتاده است.

زارعی گفت: مشکلات در مرادودات بین المللی و بالارفتن هزینه‌ها در سال‌های اخیر سبب محدودشدن اعزام‌ ورزشکاران به رقابت‌ها شده است.

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی یادآور شد: این فدراسیون به منظور جایگزینی نسلی قدرتمندتر از ورزشکاران کنونی، با هدف تضمین آینده تیم ملی این رشته ورزشی، در رده‌های سنی پایه سرمایه‌گذاری‌هایی انجام داده است.

در انتخابات مجمع هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان سمنان هادی ملاکاظمی با کسب ۱۲ رای به مدت چهار سال به عنوان رییس هیات انتخاب شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.