حسین فلاح جوشقانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه نشست بررسی وضعیت ارتباطی استان سمنان در سالن اجتماعات بانک ملی این استان ابراز داشت: پنج تا ۶ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور فاقد پوشش مخابراتی است که تحت پوشش قرار دادن این مناطق در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور ادامه داد: بخش عمده‌ای از جاده‌های فاقد پوشش مخابراتی در کشور مربوط به جاده‌های فرعی است.

فلاح جوشقانی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان دولت تدبیر و امید پوشش مخابراتی جاده‌های کشور به  ۹۸ درصد برسد.

وی بیان کرد: یک هزار و ۲۴۶ شهر کشور از پوشش اینترنتی نسل سه و چهار (3G و 4G) برخوردار است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و پوشش اینترنتی شهرهای جدید نیز با همکاری اپراتورها در دستور کار است.

وی یادآور شد: عمده مشکلات در پوشش اینترنت در بخش روستایی است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده رفع مشکلات و تقویت پوشش مخابراتی در روستاها در دستور کار است.

فلاح جوشقانی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین ابزار برای بهبود پوشش، استفاده از ظرفیت هم پوشانی اپراتورها و رومینگ است و این رویکرد در کشور دنبال می‌شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور خاطرنشان کرد: پوشش مخابراتی ۱۸ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور از طریق رومینگ تامین شده است.

به گفته وی، مشکلات زیرساختی مانند نبود برق و جاده دسترسی برای نصب دکل‌های مخابراتی، مشکل پوشش مخابرات در جاده‌ها و ممانعت مردمی و شهرداری‌ها از جمله مشکلات پوشش مخابرات در مناطق شهری است.

وی ادامه داد: شهرهای بزرگ نقطه کور در پوشش مخابراتی وجود دارد و اپراتورها آمادگی رفع نقص و پوشش را دارند اما به دلیل ممانعت مردمی و وجود فرهنگ اشتباه بین مردم مبنی بر ضرر دکل های مخابراتی این نقص‌ها رفع نشده است.

وی خاطر نشان کرد: نصب دکل‌های مخابراتی و امواج آن براساس استاندارد و مطالعات علمی اجرا می‌شود و هیچ مدرک مستند اثبات شده مبنی بر ضرر وجود ندارد و باید فرهنگ اشتباه اصلاح شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور گفت: فقدان پوشش مخابراتی در استان سمنان کمتر از ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر است و استان در این زمینه وضعیت مطلوب دارد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور به همراه مدیران عامل  اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل به منظور  شرکت در نشست بررسی وضعیت ارتباطی استان سمنان به این استان سفر کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.