همواره به نقش مردم در انتخاب نمایندگان و مسئولان کاردان در مجامع و نشست‌های عمومی و تخصصی از سوی کارگزاران نظام جمهوری اسلامی تاکید شده است و با وجود اهمیت این موضوع، مطالب فراوانی در مورد عملگرا نبودن بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره‌های کنونی و گذشته به گوش می‌رسد.

بسیاری از داوطلبانی که ممکن است تایید صلاحیت شده و بعدا نامزد نمایندگی شوند شاید برای کسب قدرت سیاسی و بعضا خودنمایی وارد کارزار انتخابات می شوند و اگر به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند آن را اتمام طرح انتخاباتی خود می‌پندارند اما دریغ آنکه این تازه آغاز ماجرا است و نمایندگان مردم در مجالس مختلف به عنوان رکن مهم تصمیم‌گیری باید برای اقتدار و عزت ایران اسلامی همواره در اندیشه باشند.

یکی از چالش‌های اساسی در کشور نقص قوانین در بخش صنعت و تولید است که با ورود نامزدهای کاردان و عملگرا به صحنه انتخابات می‌توان برای برداشتن قوانین مخل تولید از پیش پای فعالان اقتصادی و صنعتگران امید داشت.

در نشست‌های مختلف و در میزگردهای اقتصادی استان سمنان همواره تولیدکنندگان از نبود برنامه منسجم برای توسعه صنعتی در کشور سخن به میان می‌آورند که با تغییر نگرش و انتخاب نمایندگانی کاردان می‌توان مسیر توسعه کشور را هموارتر کرد.

برگزاری ۱۰ دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور بعد از پیروزی انقلاب به معنی بلوغ سیاسی مردم برای انتخاب افراد اصلح است و مردم با گذر از آزمون و خطاها در انتخاب‌ها باید به افراد تحول‌گرا، صالح و دغدغه‌مند برای رفع گرفتاری‌های مردم در انتخابات آتی رای دهند.

به باور صاحبنظران، یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باید مجلس تحول‌گرا برای توسعه و آبادانی ایران اسلامی باشد و اکنون اولویت در کشور ایران با وجود فشارهای خارجی و تحریم مسایل مربوط به بخش صنعت و تولید است و باید نخبگان جامعه در مجلس به این باور برسند که با برچیدن قوانین کاذب و مخل تولید و اتخاذ راهبردهای منسجم می‌توان برای توسعه کشور اقدام کرد.

هیجان‌های سیاسی در انتخاب افراد نخبه و کاردان در انتخابات مجلس در دوره یازدهم باید برچیده شود و با عزم ملی و انتخابی درست می‌توان در مسیر رفاه جامعه گام برداشت.

باید به این باور رسید که چشمان بسیاری از نخبگان سیاسی، فعالان اقتصادی و کارگران به عنوان قشر زحمتکش جامعه به در بهارستان دوخته شده است تا نمایندگان نخبه در مجلس آینده برای توسعه و آبادانی کشور قدم بردارند.

حضور پرشور مردم در پای صندوق‌ها رای و انتخاب افراد اصلح به انتخابات در ایران هویت می‌دهد و باید در کنار توجه به مشارکت پرشور برای انتخاب نمایندگان کاربلد هم مردم و مسئولان دغدغه داشته باشند.

باید بپذیریم که آینده کشور در دستان مردم است و با تصمیم‌سازی و انتخاب درست می‌توان برای توسعه کشور و بهره‌برداری اصولی از ظرفیت‌های اقتصادی و اجتماعی جامعه اقدام کرد.

فرهنگ انتخاب درست باید در جامعه نهادینه شود و علاوه بر اینکه شرکت در انتخابات تکلیف مهم به شمار می‌آید اهمیت انتخاب افراد نخبه برای حضور در مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم کمتر از مورد مذکور نیست.

متوسط مشارکت مردم استان سمنان در انتخابات‌های مختلف ۷۶.۵ و در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۷۰.۲ درصد است.

بیشترین مشارکت مردم استان سمنان در انتخابات مجلس شورای اسلامی مربوط به مجلس ششم با ۷۶.۱ درصد و کمترین مشارکت در انتخابات مجلس یکم با ۵۵.۵ درصد بود.

بیشترین مشارکت مردم استان سمنان در کل دوره‌های برگزاری انتخابات به میزان ۸۰.۴ درصد در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری محقق شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.