انتخابات به مثابه یکی از ارکان اصلی حضور و بروز افکار و سلیقه‌های مختلف مردم و مهم‌ترین شکل مشارکت سیاسی در هر کشور است و به عبارتی دیگر یکی از معیارهای سنجش مردم سالاری در جوامع مختلف انتخابات است.
برگزاری انتخابات پرشور در افزایش همبستگی ملی تاثیرگذار است و هر جامعه‌ای برای مقابله با تهدیدها، نیازمند حرکت به سوی وحدت است.

انتخابات و حضور گسترده مردم در این رویداد سیاسی می‌تواند وحدت آفرین باشد و مردم سمنان مشتاقانه در دوم اسفند ۹۸ در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت می‌کنند تا در حماسه‎ای دیگر، اقتدار ایران اسلامی را به جهانیان نشان دهند.

نگاهی به انتخابات دوره‌های گذشته در سمنان

متوسط مشارکت مردم استان سمنان در انتخابات‌های مختلف ۷۶.۵ و در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۷۰.۲ درصد است.

در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۶۵۲ شعبه اخذ رأی در استان سمنان آماده سازی شد و برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی این رقم با ۵.۱ درصد افزایش به ۶۸۵ شعبه می‌رسد.

در روند برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در سمنان دست کم هشت هزار و ۵۰۰ نفر فعالیت داشتند و در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ تعداد ۵۰۱ هزار و ۷۰۴ نفر در استان واجد شرایط رأی‌دادن بودند.

بیشترین مشارکت مردم استان سمنان در انتخابات مجلس شورای اسلامی مربوط به مجلس ششم با ۷۶.۱ درصد و کمترین مشارکت در انتخابات مجلس یکم با ۵۵.۵ درصد بود.

بیشترین مشارکت مردم استان سمنان در کل دوره‌های برگزاری انتخابات به میزان ۸۰.۴ درصد در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری محقق شد.

در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ۱۰۹ نفر نامزد شده بودند که از این تعداد ۵۳ درصد رد صلاحیت، سه درصد منصرف و ۴۴ درصد تأیید صلاحیت شدند.

مردم در انتخابات از نامزدهای دارای برنامه حمایت کنند

استاندار سمنان گفت: مردم در آستانه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از نامزدهای دارای برنامه حمایت کنند.

علیرضا آشناگر افزود: آحاد مردم با حضور پرشور در انتخابات در سرنوشت و آینده کشور نقش دارند و اعمال اراده‌ای از سوی دولت و مسئولان در انتخابات وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: وزارت کشور و ستاد انتخابات استان سمنان به عنوان امانتدار رای مردم برای حضور پرشور، امن و حداکثری اقشار مردم در پای صندوق‌های رای تلاش می‌کند.

استاندار سمنان اضافه کرد: مردم باید این باور را داشته باشند که اراده‌ای بر انتخاب مردم تاثیر ندارد و مردم به صورت مستقیم با حضور در انتخابات در عرصه تصمیم‌گیری کشور نقش دارند.

وی تصریح کرد: رای مردم حق الناس است و هیات‌های نظارت و ستاد انتخابات استان سمنان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای حفاظت از رای و امانت مردم تلاش می کنند.

مردم مطالبه‌محور شوند

آشناگر ادامه داد: مردم برای رفع دغدغه‌های خود مطالبه محور باشند و یکی از راه‌های رفع مشکلات اقشار مردم حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب نامزدهای دارای برنامه است.

وی افزود: آنچه که برای دولت و کارگزاران نظام مهم است حضور پرشور و باشکوه مردم در پای صندوق‌های رای است و باید با همدلی و وحدت مردم و مسئولان برای برگزاری انتخابات پرشور در ایران اسلامی تلاش شود.

استاندار سمنان گفت: حضور مردم استان در انتخابات دوره‌های مختلف به طور متوسط نسبت به آمار کشور ۱۰ درصد بالاتر بوده است که این امر نشان از اتحاد و همدلی مردم استان است.

استاندار سمنان گفت: استان سمنان با برنامه‌ریزی‌های اصولی آمادگی برگزاری انتخابات پرشور را دارد و ستاد انتخابات استان با همدلی و هم‌افزایی بخش‌های مختلف برای برگزاری انتخابات پرشور، امن و باصلابت در تلاش است.

برگزاری الکترونیکی انتخابات در سمنان پیگیری می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: برگزاری الکترونیکی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان با بررسی زیرساخت‌ها پیگیری می‌شود.

حبیب الله خجسته‌پور افزود: در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان احراز هویت رای دهندگان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری انتخابات ۱۰۰ درصد الکترونیک در برخی از شعبه‌های اخذ رای در استان سمنان برنامه‌ریزی شده است که برای اجرای این طرح پیگیری‌های لازم در دست بررسی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان ادامه داد: اعضای ستاد انتخابات استان سمنان با وجود زمان قابل توجه تا آغاز انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای، آمادگی برگزاری این رویداد مهم سیاسی و ارزشی را از هم‌اکنون دارند.

خجسته‌پور تصریح کرد: نام‌نویسی نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه هفته آینده شروع می‌شود و نامزدها به چهار فرمانداری اصلی سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار برای نام‌نویسی مراجعه کنند.

ستاد انتخابات سمنان امانتدار رای مردم است

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان سمنان گفت: ستاد انتخابات و اعضای هیات بازرسی انتخابات استان سمنان امانتدار رای مردم هستند.

منوچهر فخری افزود: زیرساخت‌ها برای حضور پرشور انتخابات در استان سمنان فراهم است و مسئولان با عزم راسخ برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آمادگی دارند.

وی تصریح کرد: بخش بازرسی انتخابات استان سمنان با اتخاذ برنامه‌ریزی‌های هماهنگ و همکاری اعضای این هیات با تمام قوا برای حراست از رای مردم تلاش می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان تصریح کرد: هرکدام از بخش‌های برگزاری انتخابات در استان سمنان به یکدیگر پیوسته هستند و با عزم راسخ برای برگزاری این آیین پرشور تلاش می شود.

مسئولان برای برگزاری انتخابات سالم در سمنان همدل هستند

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان سمنان گفت: مسئولان برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان همدل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسنعلی عربی افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات پرشور در استان سمنان فراهم شده است و با عزم ملی می توان برای عزت و سربلندی ایران اسلامی گام برداشت.

وی تصریح کرد: انتخابات مظهر اتحاد و سربلندی ملت ایران است و با عزم ملی مردم بار دیگر در این آیین ملی شرکت می کنند.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان سمنان گفت: برگزاری انتخابات پرشور و امن وظیفه اصلی ستاد انتخابات استان سمنان است و دیگر مجریان برگزاری انتخابات با درایت و تجربه کافی در این رویداد مهم سیاسی در استان نقش آفرینی می کنند.

استان سمنان چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان چهار حوزه انتخابیه اصلی در فرمانداری و ۱۱ حوزه انتخابیه فرعی در بخشداری‌های استان برپا می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.