ایرج مصطفوی عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، با نفوذ امواج ناپایدار به استان سمنان از بعد از ظهر فردا یازدهم آذر، به تدریج از اوایل شب و در روز سه شنبه در این استان بارش باران و در ارتفاعات و نواحی سردسیر و کوهستانی، بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: دمای هوای استان سمنان در ۲۴ ساعت آینده بین یک تا سه درجه افزایش نسبی دارد و سپس  در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دوازدهم و سیزدهم آذر بین ۲ تا چهار درجه سانتیگراد کاهش نسبی دارد.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، کمینه دمای هوای مرکز استان پنج و بیشینه دمای آن ۱۱ درجه سانتیگراد بود.

مصطفوی اضافه کرد: نردین با کمینه پنج درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و گرمسار و ایوانکی با حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین نقاط استان سمنان در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به گزارش وضعیت هوای این استان در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به گرمسار با ۳۲ کیلومتر بر ساعت بود.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.