حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور روز یکشنبه در دیدار با استادان و طلاب مدارس علمیه خواهران استان سمنان در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان با اشاره به اینکه انسان‌ها در پیچ‌های تند زندگی دچار واژگونی می‌شوند، بیان کرد: انتخابات مانند پیچ‌های تند و خطرناک ممکن است سبب سقوط انسانیت و اخلاق ‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه کارها و فعالیت‌های انسان باید برای رضای خدا و خلوص نیت باشد، تاکید کرد: بسیاری از افراد در اوایل انقلاب بسیار باانگیزه فعالیت می‌کردند و در ادامه راهشان از انقلاب جدا شد.

بهجت‌پور نداشتن خلوص نیت را عامل این امر عنوان و بیان کرد: نبود خلوص نیت سبب بسته شدن درهای رحمت و خیر بر روی این افراد شد و آنان را از انقلابی بودن دور کرد.

وی بیان کرد: طلبه های حوزه‌های علمیه به ویژه خواهران طلبه به عنوان یک عضو تاثیرگذار در خانواده باید با مراقبت خیرخواهانه، ترس از شیطان و پناه بردن به خداوند از این امتحان سر بلند بیرون آیند.

بهجت‌پور ادامه داد: خواهران طلبه در انتخابات پیش‌رو باید با خلوص نیت و مراقبت از گوش، دست و زبان خود، مواضع سیاسی را به صورت آگاهانه انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: طلبه ها باید توجه داشته باشند که در جامعه به عنوان یک مرجع محسوب می شوند و حرف، انتخاب و مواضع سیاسی آن‌ها مقیاسی برای داوری دیگران تلقی می‌شود.

برخی انتخاب‌ها سبب عقب افتادگی جامعه و کشور می‌شود

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: برخی انتخاب‌ها سبب عقب افتادگی جامعه و کشور می‌شود و برای جلوگیری از این آسیب باید با مطالعه و بصیرت به انتخاب درست بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه طلبه ها از سرمایه‌های ارزشی هستند، گفت: حوزه‌های علمیه را باید با اثرگذاری گسترده در جامعه تقویت کرد تا شاهد آثار و برکات فعالیت‌های بی نظیر طلبه ها در عرصه‌های مختلف مانند تبلغ باشیم.

بهجت‌پور، بر اثرگذاری گسترده حوزه‌های علمیه و طلبه ها به شکل مداوم تاکید و بیان کرد: حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه‌های علمیه خواهران در ابتدای راه قرار دارند و هیچگاه از حرکت بازنمی ایستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور به منظور شرکت در آیین افتتاح مرکز پژوهشی حوزه علمیه خواهران در سمنان، بازدید از حوزه‌های علمیه خواهران سراسر استان و حضور در نشست فصلی مدیران حوزه‌ علمیه خواهران استان، روزهای شنبه و یکشنبه به این استان سفر کرده است.

استان سمنان دارای هشت حوزه علمیه خواهران است و بیش از ۵۰۰ طلبه در مقاطع عمومی و تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.