حبیب الله خجسته‌پور عصر شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در سالن غدیر استانداری افزود: توجه به مصداق‌های فرهنگ عمومی به عنوان رویکرد اسلامی و ایرانی باید مدنظر کارشناسان و صاحبنظران این بخش قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد: بسیاری ارزش‌های فرهنگی مانند دید و بازدیدهای بستگان از یکدیگر در جامعه در حال رنگ باختن است که باید با اتخاذ راهبردهای عملی این فرهنگ‌های ناب که در دین مبین اسلام هم به آن توصیه شده است بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌ها در برنامه‌های فرهنگی و سیاستگذاری در بخش فرهنگ عمومی مبتنی بر کارآمدی و اجرایی شدن برنامه‌ها باشد.
خجسته‌پور تصریح کرد: توجه به آموزه‌های اخلاقی از رویش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه جلوگیری می‌کند و با تکیه بر این اصل مهم می‌توان کشور را از بزهکاری‌ها در امان نگه داشت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: با تکیه بر رویکردهای ناب اسلامی می‌توان برای توسعه کشور در بخش‌های مختلف از جمله فرهنگ اقدام کرد.
در این آیین حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت‌پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، احمد همتی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و چند تن از مدیران کل و مسئولان بخش فرهنگ استان حضور داشتند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، به منظور شرکت در آیین افتتاح مرکز پژوهشی حوزه علمیه خواهران در سمنان، بازدید از حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر استان و حضور در نشست فصلی مدیران حوزه‌علمیه خواهران استان ۲ روزه به این استان سفر کرده است.
استان سمنان دارای هشت حوزه علمیه خواهران است که بیش از ۵۰۰ طلبه در مقاطع عمومی و تخصصی مشغول به تحصیل هستند.
بیش از ۱۰۰ هزار طلبه خانم در سه سطح مختلف در بیش از ۵۰۰ مدرسه حوزه‌ علمیه سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند و بیش از ۸۰ هزار طلبه خانم از حوزه‌های علمیه کشور دانش آموخته شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.