مهدی جمال شنبه در نشست خبری جشن ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی که بخش های زیادی از آن در جنگل ابر شاهرود قرار دارد ، افزود: با برگزاری کارگاه های آموزشی باید گردشگری روستایی را ترویج داد تا روستاییان میزبان خوبی برای گردشگران باشند.

وی توانمند کردن جامعه محلی در برگزاری جشن ثبت جهانی جنگل هیرکانی ابر را ضروری دانست و اظهار داشت: توسعه پایدار از روستاها آغاز می‌شود و دهیاران در توسعه گردشگری در راس کار قرار دارند.

جمال با اشاره با برگزاری این جشن در روز ۱۴ آذر در شهر بسطام و روستای هدف گردشگری ابر، تصریح کرد: برخی رویدادها بهانه ای می‌شوند تا یک شهرستان فضای سنتی خود را  مدرن کرده و از فرصت به دست آمده برای توسعه و رونق گردشگری استفاده کند.

وی جشن ثبت جنگل هیرکانی ابر را فرصتی برای شناساندن بیشتر شاهرود به سراسر کشور خواند و گفت: این شهرستان  زیرساخت های گردشگری را به نحو قابل قبول فراهم کرده و چشم انداز روشنی در رونق این حوزه ایجاد نموده است.

جمال  از فعالیت ۳۴ واحد بومگردی در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: پرونده های ۱۰ واحد جدید بومگردی در دست بررسی است که این امر نشان دهنده فضای خوبی است که در این شهرستان برای گردشگری ایجاد شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان تاکیدکرد: گردشگری تنها صنعتی است که در شرایط کنونی می تواند به اقتصاد  مردم  کمک کرده. و موجب رونق تولید و اشتغال شود

جمال گردشگری را یک صنعت پاک، روان و پر درآمد خواند و تصریح کرد: با گسترش این حوزه میتوان اقتصاد خانواده های روستایی و شهری را تقویت و اشتغال خوبی  ایجاد کرد.

به گفته وی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برنامه‌های متعددی برای سفر ارزان قیمت با موضوع قطار گردشگری در دستور کار دارد.

وی با اشاره به نشست ماه گذشته در استان خراسان رضوی در خصوص جذب گردشگر و سرمایه گذار در این حوزه گفت: در این نشست هفت بسته متفاوت سرمایه گذاری شهرستان شاهرود به مردم در پنل‌های تخصصی معرفی شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از نشست گردشگری در روزهای ۲۰ و ۲۱ آذر در جزیره کیش خبر داد و افزود: در این نشست که با حضور مسئولان کشورهای عضو اکو، کشورهای حوزه خلیج فارس و همه استانهای کشور برگزار می شود، بسته های سرمایه گذاری گردشگری استان معرفی خواهند شد.

وی از همه مسئولان استان و شهرستان خواست از این فرصت برای رونق گردشگری استفاده کنند. 

حمیدرضا حسنی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاهرود هم در این نشست گفت: برگزاری این رویداد در توسعه گردشگری شهرستان شاهرود نقش به سزایی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه باید توجه بیشتری به معرفی داشته های این شهرستان شود، افزود: قابلیت های زیادی در این شهرستان وجود دارد که مغفول مانده و سهم اندکی از گردشگری را داریم.

وی از فعالیت ۳۰ راهنمای مجرب و مسلط به سه زبان در حوزه گردشگری این شهرستان خبر داد.

 جشن ثبت جهانی جنگل های هیرکانی ابر روز ۱۴ آذر با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور و جمعی از مسئولان استان و شهرستان در روستای هدف گردشگری ابر شاهرود برگزار می شود.

روز ۱۴ آذر نشست تخصصی هم در محل هتل قصر بسطام با حضور وزیر و همراهان برگزار خواهد شد.

جنگل ابر شاهرود به عنوان دومین اثر طبیعی کشور در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسید که این رخداد زمینه ساز توسعه گردشگری در استان است.

منطقه ابر در ۴۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان شاهرود استان سمنان قرار دارد. این منطقه که به نام جنگل های ابر معروف است، در ارتفاعات آن به صورت چمنزار و یا مراتع دارای درخت و در پایین دست آن به جنگل با گونه های متنوع دیده می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.