علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در نشست ستاد اقامه نماز استان سمنان در سالن غدیر استانداری، افزود: ساماندهی برپایی نماز در ادارات توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی مستمر مورد توجه باشد.

وی با اشاره به ضرورت نهادینه شدن فرهنگ اقامه نماز در مدارس، تاکید کرد: آموزش و پرورش استان سمنان نسبت به ایجاد و فراهم‌آوری زمینه برای حضور ائمه جماعات و برپایی نماز در مدرسه‌ها اقدام‌ کند.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: این اداره کل نسبت به پرداخت حق القدم امامان جماعت در مدارس و ساماندهی در نحوه پرداخت این امر اقدامات لازم را انجام دهد.

ساماندهی امامان جماعت آموزش و پرورش برای ارتقای فرهنگی 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز با اشاره به سطح‌بندی در حوزه، گفت: امامان جماعت به ادارات و حق القدم آنان ساماندهی و براساس سطح‌بندی آن‌ها این اقدام انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین علی شکری افزود: ساماندهی امامان جماعت اداره‌ها سبب ارتقای آموزش‌ها و اقدام‌های فرهنگی ارائه شده می‌شود.

وی بیان کرد: اقامه نماز جماعت در مدارس به عنوان یک اقدام فرهنگی تربیتی موثر برای دانش آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است و مسوولان امر باید اقدامات جدی انجام دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به بودجه ملی آموزش و پرورش، ادامه داد: باتوجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور، آموزش و پرورش این استان نسبت به پرداخت حق القدم امامان جماعت توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه هماهنگی سازمان‌ها با ستاد اقامه نماز ضروری است، خاطرنشان کرد: همکاری و تعامل آموزش و پرورش استان سمنان با ستاد اقامه نماز و تبلیغات اسلامی لازم است چرا که هنوز مشخص نیست که امام جماعت را حوزه یا سازمان تبلیغات باید ساماندهی کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان یادآور شد: هر مدرسه علوم دینی در این استان نسبت به اعزام امامان جماعت به مدارس ورود پیدا کردند که باید تعیین تکلیف و ساماندهی شود.

فعالیت ۱۱۹۱ امام جماعت در مدارس سمنان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اظهارداشت: یک هزار و ۱۹۱ نفر در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در این استان در مدارس نماز جماعت اقامه می‌کنند.

محمد دستورانی افزود: ۷۹۵ نفر فرهنگی، ۴۳ روحانی فرهنگی و ۳۵۳ روحانی غیرفرهنگی وظیفه اقامه نماز را در مدارس استان سمنان برعهده دارند

وی بیان کرد: از ۳۵۳ روحانی غیرفرهنگی مشخص نیست چه تعداد غیرشاغل و چه تعداد شاغل هستند، که برای مشخص شدن این مساله تا یک ماه دیگر فهرست تفکیکی آن‌ها را تهیه می کنیم.

دستورانی با اشاره به برگزاری اجلاسیه نماز سمنان، خاطرنشان کرد: زمان و مکان این اجلاسیه هر چه سریع تر مشخص شود و در این مراسم از ۵۰ نفر از فعالان نماز در سمنان تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.