ذولفقار ربانیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: اجرای عملیات حدنگاری و صدور اسناد تک برگی اراضی ملی موجب تثبیت و اعمال حاکمیت بر اراضی ملی و گردآوری آمار دقیق شده و سپس می توان بر اساس این آمار برای اراضی ملی در قالب آمایش سرزمین برنامه ریزی کرد.
وی اظهارداشت: برای تهیه سند تک برگی و اجرای طرح حدنگاری برای پنج میلیون و ۶۴۳ هزار و ۸۲۲ هکتار اراضی ملی باقیمانده در استان سمنان با درنظر گرفتن هزینه هر هکتار صد هزار ریال در حدود ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

وی بیان کرد: اکنون سند دفترچه‌ای  سه میلیون و ۳۳۷ هزار و ۳۴۰ هکتار از اراضی ملی استان سمنان در قالب ۳۷ پلاک به سند تک برگی تبدیل شده است.

رییس اداره ممیزی و حدنگاری اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان یادآور شد: برای ۳۶۸ هزار و ۸۳۸ هکتار از اراضی ملی استان در قالب ۲۲۷ پلاک سند تک برگی صادر شده است.

وی با بیان اینکه اراضی ملی باقیمانده در استان سمنان در قطعه‌های کوچک است، ادامه داد: وسعت کم اراضی موجب افزایش تعداد پلاک‌ها شده است.

رییس اداره ممیزی و حدنگاری اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: براساس قانون جامع حدنگاری تمامی اسناد که پیش از این به صورت دفترچه ای بود و تمامی اراضی جدید که در حال دریافت سند است، باید به صورت تک برگی و در قالب طرح حدنگاری تهیه شود.
اکنون ۸۳ درصد عرصه های کشور به منابع طبیعی اختصاص دارد که از این میزان ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار جنگل در پنج رویشگاه مختلف، ۸۴ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار مرتع و ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار بیابان است.
از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.