جعفر صادق تبریزی روز سه‌شنبه در آیین آغاز طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت در سالن اجتماعات بیمارستان کوثر سمنان افزود: این طرح با هدف ارتقای سلامت و پیشگیری، مراقبت از عوامل خطر و بیماری‌ها و بازتوانی و توانبخشی در گروه بیماران حاد و مزمن و به منظور عملیاتی کردن مراقبت در نظام ارائه خدمات در قالب سطح بندی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت ۱۵ هزار سفیر سلامت در سه مرکز بهداشت شهری و روستایی شهرستان سمنان انتخاب شده است که این افراد برای اجرای طرح در سمنان آموزش می‌بینند تا سپس دانش را به خانواده خود منتقل کنند.

وی ابراز داشت:  تغییر شیوه و اصلاح زندگی و در نتیجه انتخاب‌های سالم برای زندگی سالم در اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت دنبال می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت بیان کرد: طرح ملی هرخانه یک پایگاه سلامت با جلب مشارکت مردمی به دنبال اجتماعی کردن نظام آموزشی در حوزه سلامت است.

مردم در طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت مشارکت داشته باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این مراسم گفت: آغاز طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت مقارن با روز بسیج نشان دهنده یک کار بسیجی است و ضرورت دارد همه مردم برای تامین سلامت فردی و جامعه خود مشارکت مطلوب داشته‌ باشند.

حبیب‌الله خجسته‌پور افزود: انتخاب سمنان به عنوان استان نمونه برای اجرای طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت نشان دهنده توجه مردم فهیم استان به مقوله بهداشت و سلامت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان یادآور شد: حفظ سلامتی نیازمند برنامه‌ریزی است و طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت اقدامی موثر برای حفظ سلامت است.

طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت الفبای سلامتی

امام جمعه موقت سمنان نیز در این نشست ابراز داشت: گام برداشتن برای سلامت، آموزش و تعالیمی لازم دارد که طرح هر خانه یک پایگاه سلامت یکی از اقدام‌های ارزشمند انجام شده در این حوزه است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین مهدوی‌نژاد ابراز داشت: سلامتی از ضرورت‌های سلامت بشر محسوب می‌شود و حفظ سلامتی نیازمند اقدامی عملی است.

وی ادامه داد: بسیج اساسی ترین حرکت مردمی و موفق در طول انقلاب بوده و هر کجا کار با مشارکت مردمی و بسیج انجام شده به موفقیت رسیده است و اکنون بسیج می‌تواند برای رفع مشکلات در حوزه سلامت  و تشویق مردم برای ارتقای سلامت و برداشتن گام‌های بلند سهیم باشد.

امام جمعه موقت سمنان بیان کرد: سلامت دینی و معنوی در کنار سلامت جسمی مورد توجه قرار بگیرد تا کشور الگویی برای جوامع بشری شود و اجرای طرح پایگاه هر خانه یک پایگاه سلامت یک اقدام عملی برای اثبات است.

دانشگاه علوم پزشکی سمنان، نزدیک به سه هزار دانشجو دارد که ۲ رشته مقطع کاردانی، ۱۸ رشته مقطع کارشناسی، ۱۰ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۲ رشته مقطع پزشکی عمومی، پنج رشته مقطع دکتری و پنج رشته دستیاری را شامل می شود.

این دانشگاه هشت دانشکده ، ۶ بیمارستان و مراکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان را زیر پوشش دارد.

طرح هر خانه یک پایگاه سلامت به صورت نمونه در در شهر سمنان در مرکزهای  بهداشت شهری و روستایی شهید مطلبی، فامیلی و خیرآباد اجرا می‌شود.

طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت»  به صورت نمونه در سه دانشگاه علوم پزشکی سمنان، قزوین و کاشان از امروز اجرایی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.