علیرضا آشناگر روز سه‌شنبه در آیین افتتاح ستاد انتخابات استان سمنان در سالن کوثر استانداری افزود: آحاد مردم با حضور پرشور در انتخابات در سرنوشت و آینده کشور نقش دارند و اعمال اراده‌ای از سوی دولت و مسئولان در انتخابات وجود ندارد.

وی  خاطر نشان کرد: وزارت کشور و ستاد انتخابات استان سمنان به عنوان امانتدار رای مردم برای حضور پرشور، امن و حداکثری اقشار مردم در پای صندوق‌های رای تلاش می‌کند.

استاندار سمنان اضافه کرد: مردم باید این باور را داشته باشند که اراده‌ای بر انتخاب آنان تاثیری ندارد و مردم به صورت مستقیم با حضور در انتخابات در عرصه تصمیم‌گیری کشور نقش دارند.

وی تصریح کرد: رای مردم حق الناس است و هیات‌های نظارت و ستاد انتخابات استان سمنان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای حفاظت از رای و امانت مردم تلاش می کنند.

مردم مطالبه‌محور انتخاب کنند

آشناگر ادامه داد: مردم برای رفع دغدغه‌های خود مطالبه محور شوند و یکی از راه‌های رفع مشکلات اقشار مردم حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب نامزدهای دارای برنامه است.

وی افزود: آنچه که برای دولت و کارگزاران نظام مهم است حضور پرشور و باشکوه مردم در پای صندوق‌های رای است و باید با همدلی و وحدت مردم و مسئولان برای برگزاری انتخابات پرشور در ایران اسلامی تلاش شود.

استاندار سمنان گفت: حضور مردم استان سمنان در انتخابات در دوره‌های مختلف به طور متوسط نسبت به آمار کشور ۱۰ درصد بالاتر است که این امر نشان از اتحاد و همدلی مردم استان است.

استاندار گفت: سمنان با برنامه‌ریزی‌های اصولی آمادگی برگزاری انتخابات پرشور را دارد و ستاد انتخابات استان با همدلی و هم‌افزایی بخش‌های مختلف برای برگزاری انتخابات پرشور، امن و باصلابت در تلاش است.

در این آیین با حضور اعضای ستاد انتخابات استان سمنان، در ارتباط با برگزاری پرشور یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند امسال بحث و تبادل نظر شد.

در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ۱۰۹ نفر نامزد بودند که از این تعداد ۵۳ درصد رد صلاحیت، سه درصد منصرف و ۴۴ درصد تأیید صلاحیت شدند. بیشترین مشارکت مردم استان سمنان در انتخابات مجلس شورای اسلامی برای مجلس ششم با ۷۶.۱ درصد و کمترین مشارکت در مجلس یکم با ۵۵.۵ درصد بود.

استان سمنان چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.