محسن احمدی چهارشنبه شب  در نشست خبری در سالن مرکز کنترل ترافیک شاهرود، اظهار داشت: با استفاده از نرم افزارهای جدید هم دسترسی شهروندان به اطلاعات آسان می شود و هم می توانند درخواست های خود مانند صدور پروانه را از طریق نرم افزار فرستاده و پاسخ آن را نیز از همان روش دریافت کنند.
وی پیگیری برای تبدیل عکس های هوایی به نقشه را یکی از اقدامات شهرداری دانست و افزود: شاهرود نخستین شهری است که طرح محله بندی را آماده و به وزارت کشور فرستاده است.
شهردار شاهرود از برنامه ریزی برای خروج صنف های مزاحم به خارج از شهر خبر داد و گفت: پس از فراهم شدن زیرساخت های لازم و رعایت حقوق اصناف، این واحدهای خدماتی به محل های مشخص شده و قابل دسترس برای مردم منتقل می شوند.
احمدی همچنین با تاکید بر اعتمادسازی در بین مردم نسبت به شهرداری، تصریح کرد: در حالی که آمار صدور پروانه در شهرهای اطراف به دلیل شرایط اقتصادی در سال جاری کاهش یافت، در شاهرود این آمار با افزایش رو به رو بود.
وی همچنین با اشاره به تفاهم سه جانبه میان شهرداری، اداره ثبت اسناد و نظام مهندسی یادآور شد: با این تفاهم نامه برای اعطای پایان کار، نظام مهندسی برداشت دقیقی انجام می دهد و نیازی به حضور کارشناسان شهرداری نیست.
شهردار شاهرود تعداد پایان کارهای صادر شده در 2 سال گذشته را 723 مورد اعلام کرد و گفت: در این مدت 14 هزار و 735 بازدید، 278 اصلاح سند، 29 تفکیک، حدود 300 اصلاح پروانه و 84 تمدید پروانه انجام شد.
احمدی همچین در پاسخ به پرسش خبرنگاران درخصوص طولانی بودن زمان برگزاری نشست های کمیسیون ماده پنج پس از استقلال اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان، ابراز داشت: تشکیل این نشست ها در شاهرود اتفاق خوبی است اما به دلیل حجم کار مسئولان استان و برنامه ریزی برای سفر آن ها تا زمان منظم شدن نشست ها مدتی طول می کشد اما باید برای رسیدگی به درخواست شهروندان اهتمام بیشتری وجود داشته باشد.
وی  از تملک طرح ستاره شرق توسط شهرداری نیز خبر داد و گفت: با پیگیری واحد حقوقی پس از تملک، پیمانکار طرح برکنار شده و به زودی برای حضور پیمانکار جدید برنامه ریزی می شود.
شهردار شاهرود با بیان اینکه در 2 سال گذشته بیش از 200 مورد تملک، تخریب و رفع خطر در سطح شهر انجام شد، تصریح کرد: در این مدت 20 هزار و 500 نامه به واحد حقوقی شهرداری فرستاده شد.
احمدی درخصوص حفظ و توسعه فضای سبز شهری نیز بیان کرد: تولید و کشت 65 هزار نهال به صورت واکاری و توسعه، خرید و کشت میلیون ها بوته گل در چهار فصل سال با رویکرد طراحی جدید، سم پاشی به موقع برای مهار بیماری های عمومی و خاص درختان از دیگر اقدامات شهرداری است.
وی ادامه داد: در 2 سال گذشته 400 کیلومتر خط مستقیم آب خام طراحی، خریداری و اجرا شد در حالی که تا پیش از این فقط 320 کیلومتر خط لوله در سطح شهر اجرا شده بود.
وی هوشمندسازی فضای سبز را از مهمترین برنامه های شهرداری برشمرد و تصریح کرد: در خیابان هایی که به چنین سامانه ای مجهز می شوند به طور خودکار در زمان مورد نیاز آبیاری درختان انجام شده و در صورت تشخیص بیماری به مرکز اطلاع داده می شود.
وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص حفظ چنارهای سطح شهر، ابراز داشت: چنار گیاهی پرآب بر است که زمانی شرایط محیطی و اقلیم شاهرود برای این درخت مناسب بود اما اکنون به دلیل محدودیت منابع آب چنین شرایطی فراهم نیست.
وی با بیان اینکه ترمیم و بازگشت چنارهای آسیب دیده بسیار سخت است، تاکید کرد: برای حفظ این درختان برنامه ریزی هایی انجام شده که پس از اجرایی شدن اطلاع رسانی می شود.

شهر شاهرود با 150 هزار نفر جمعیت سه هزارو 500 هکتار مساحت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.