مریم عرب روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با وجود آرامش نسبی حاکم بر بازار، در مقایسه با گذشته، فعالان صنفی استان سمنان دغدغه‌مند هستند.

وی با بیان اینکه واحدهای صنفی با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند، تصریح کرد: به دلیل بروز برخی اتفاقات که موجب ناپایداری اقتصادی در سطوحی از فعالیت‌های صنفی شد، توان مالی این واحدها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان سمنان با اشاره به خرید و تهیه غیرنقدی کالا توسط اصناف در گذشته، ادامه داد: اکنون، این واحدها باید به صورت نقدی اقدام به تهیه کالا کنند و متاسفانه فروش آن چنانی نیز ندارند.

عرب با تاکید بر کاهش قدرت مالی واحدهای صنفی سمنان، اضافه کرد: اکنون قیمت برخی کالاها دو تا سه برابر افزایش یافته است و با وجود دیگر مشکلات، سرمایه در گردش اصناف استان به شدت با رکود مواجه شد.

وی با اشاره به اشتغالزایی واحدهای صنفی به ویژه اصناف تولیدی، تاکید کرد: اصناف و به ویژه صنوف تولیدی بدون تحمیل هیچ‌گونه هزینه‌ای برای دولت، نقشی کم‌نظیر در اشتغال‌زایی کشور ایفا می‌کنند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان سمنان یادآور شد: رویکرد مسؤولان در سال‌های اخیر در بحث نظارتی با هدف پیگیری مشکلات مردمی در این بخش شکایت محور بوده است.

۳۰ هزار و ۱۹۵ واحد صنفی دارای پروانه کسب در هشت شهرستان استان سمنان فعالند که از این تعداد پروانه کسب ۲۲ هزار و ۸۴۹ واحد به نام آقایان ثبت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.