غلامرضا همتیان سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا  زمان شروع این طرح را ۱۵ مهر اعلام کرد و افزود : نیوکاسل یکی از بیماری های ویروسی است و در زمان وقوع به دلیل سرعت بالای انتشار بیماری ، معمولا نمی توان درمان خاصی انجام داد، بنابراین برای پیشگیری از آن باید تمام طیور مایه‌کوبی شوند.

وی با بیان اینکه آزمایش بیماری های سل و بروسلوز نیز از کارهای مهم دامپزشکی است، گفت : ۶ گاوداری صنعتی در شهرستان وجود دارد که زیر پوشش این برنامه هستند.

همتیان ادامه داد : هر ۶ ماه آزمایش سل و بروسلوز با نمونه برداری خونی انجام می شود ، امسال بیش از ۵۰ راس گاو مبتلا به بروسلوز یا تب مالت شناسایی و از چرخه تولید شیر خارج و کشتار شدند که غرامت آنها نیز به دامداران پرداخت شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان میامی با بیان اینکه بازدید های نظارتی مراکز عرضه گوشت و رستوران‌ها و سوپرمارکت ها به صورت هفتگی انجام می شود، تصریح کرد : امسال بیش از ۳۶۰ بازدید از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی انجام شده ، و تخلف های صورت گرفته با تذکر و معدوم سازی پایان یافت .

همتیان گفت : امسال  ۳۰۰ کیلو انواع فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی نیز درسطح شهرستان ضبط و معدوم شد.

وی با اشاره به اینکه مجوز ساخت کشتارگاه در شهر میامی صادر شده ، افزود : راه اندازی مرکز جمع آوری شیر در روستای جودانه با امکانات مجهز ، گامی موثر در راستای خدمات رسانی به دامداران خواهد بود.

در سطح شهرستان میامی ۲ مرکز مایه کوبی،۲ کلینیک دامپزشکی ، یک داروخانه دامپزشکی، یک مرکز عرضه دارو در بخش کالپوش ، سه دکتر دامپزشک و ۶ کاردان دامپزشکی در بخش خصوصی شهرستان به صورت مستمر مشغول فعالیت و خدمت رسانی هستند.

۱۸۰ هزار راس دام سبک و پنج هزار راس دام سنگین زیر پوشش برنامه های خدماتی اداره دامپزشکی میامی است.

۶ مرغداری گوشتی مجاز و ۲ مرکز جمع آوری شیر در بخش مرکزی شهرستان میامی فعالیت دارند.

شهرستان میامی حدود ۴۰ هزار تن جمعیت داشته و با ۲ بخش کالپوش و مرکزی در شرق استان سمنان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.