ایرج کارخایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مقابله با تهدیدهای زیستی با اجرای طرح‌های پدافندی همواره در اولویت اداره کل پدافندغیرعامل استانداری سمنان است.

وی خاطر نشان کرد: توجه به نحوه کاشت، داشت و برداشت و نحوه استفاده از سموم کشاورزی و اهمیت به رویکردهای بهداشتی برای مقابله با تهدیدهای زیستی با نظارت‌های مستمر در استان سمنان در دست پیگیری است.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان با بیان اینکه دومین عامل تهدیدکننده در استان از نوع سایبری است، گفت: رفع مشکلات زیرساختی برای مقابله با هرگونه نفوذ دشمنان در فضای مجازی و زیرساخت‌های ارتباطی با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی مورد توجه است.

کارخایی اضافه کرد: با توجه به فعالیت چندین پالایشگاه فراورده‌های نفتی، توجه به رویکردهای علمی و فنی برای مقابله با هرگونه تهدید و آسیب در این بخش ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: برگزاری رزمایش‌های متعدد برای مقابله با تهدیدهای زیستی در استان سمنان در دستور کار قرار دارد و سال گذشته میزان آگاهی مردم نسبت به اهمیت این رویکرد فنی در بحث پدافندغیرعامل افزایش چشمگیری داشت.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان ادامه داد: در یک ماه گذشته رزمایش‌های فنی برای مقابله با تهدیدهای بخش پدافند غیرعامل از سوی این اداره کل و مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی در استان اجرا شد.

تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل اکنون در سه گروه تهدیدهای فنی، زیستی و سایبری تقسیم بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصول پیشگیرانه برای در امان بودن بخش های حیاتی کشور مانند دستگاه های اجرایی خدمات رسان در بخش های آب و برق، ایمن سازی ساخت و سازها و مراکز درمانی مانند بیمارستان ها، تعریف شده که در طول سال های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در زمان حاضر به رعایت آن از سوی نهادهای نظارتی و اجرایی وابسته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.