محسن مسعودیان راد عصر دوشنبه در پایان سفر یک روزه به شهرستان میامی در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال زکات امسال در استان جمع آوری شده است که از این مبلغ حدود ۱۲ درصد مربوط به شهرستان میامی است.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد جمع آوری زکات در استان تحقق یافته است گفت: شهرستان میامی با تحقق ۹۰ درصدی پرداخت زکات از شهرستان‌های پیشرو به شمار می‌آید.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با اشاره به اینکه درسطح این استان ۱۲۸ روستا دارای شورای زکات هستند تصریح کرد: در نزدیک به ۳۰ درصد روستاهای استان شورای زکات راه اندازی شده و در شهرستان میامی ۱۰۰درصد روستاها دارای شورای زکات هستند.

وی با بیان اینکه وضعیت زکات در استان رضایت بخش نیست افزود : زکات مساله‌ای راهبردی برای تحقق عدالت و رفع فاصله طبقاتی و در نهایت تمدن سازی اسلامی است.

مسعودیان راد گفت: یکی از راهکارهای مهم تمدن سازی اسلامی تحقق زکات است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای روستاها در پرداخت زکات اظهار داشت: افزایش پرداخت زکات و نحوه صحیح مصرف آن و طراحی مدل مصرف ضرورت دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه مدل جدید مصرف زکات در استان طراحی می شود گفت : در این طرح درآمد ها از جمله نقدی و کالا و مصرف آن طراحی خواهد شد .

وی گفت : باید درباره زکات اقداماتی صورت گیرد که ارزش افزوده ایجاد کند و باعث رفع فقر شود. مسعودیان راد زکات را محور فقر زدایی دانست و اظهار داشت : با مشارکت مدیران در امور توسعه روستایی و محرومیت زدایی باید بطور صحیح زکات مصرف و نیازهای روستاها برطرف شود.

حضور در شورای زکات، دیدار با خانواده محرومین و نیازمندان وبررسی مشکلات واحد های مسکونی مددجویان کمیته امداد از دیگر برنانه های سفر یکروزه مدیر کل کمیته امداد امام راحل استان سمنان به میامی بود.

کمیته امداد ۲۰ خدمت به نیازمندان ارایه می کند که تامین جهیزیه، کمک هزینه‌های درمانی، تسهیلات اشتغالزایی، ساخت و ساز مسکن و هزینه‌های تحصیلی از جمله آنهاست.

کمیته امداد امام (ره) شهرستان میامی سه هزار و ۵۰۰ مددجو را زیر پوشش دارد.

شهرستان میامی با ۲ بخش مرکزی و کالپوش در شرق استان سمنان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.