سرهنگ علیرضا ابوطالبی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: نیمه نخست امسال از ۱۵ فقره تصرف اراضی ملی جلوگیری و رفع تجاوز شد و ۲ فقره تصرف مربوط به شهرستان‌های شاهرود و سرخه خلع ید و به مراجع قضایی معرفی  شد .

وی ادامه داد: بیشترین تصرف اراضی ملی مربوط به شهرستان شاهرود و دامغان بود که با هوشیاری یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان رفع تصرف شد.

وی بیان کرد: از مجموع ۱۵ فقره رفع تصرف اراضی ملی در استان سمنان، هشت مورد مربوط به شهرستان شاهرود، سه مورد مربوط به دامغان و یک مورد مربوط به هریک از شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر، سرخه و میامی بود و در شهرستان‌های گرمسار و آرادان پرونده تصرف اراضی ملی وجود نداشت.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: ۱۵ فقره تصرف اراضی ملی در استان نیمه نخست سال ۹۸ مربوط به عرصه‌های مرتعی بود و عرصه‌های جنگلی استان از دست‌درازی سودجویان گزندی ندید.

از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد را نواحی بیابانی و خشک، ۳۸.۵ درصد را مراتع، ۲ درصد را اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد را هم جنگل تشکیل می دهد.
از مجموع مناطق جنگلی در استان سمنان، ۵۸ هزار هکتار جنگل های هیرکانی و پهن برگ شامل جنگل ابر و جنگل رودبارک، ۱۵۰ هزار هکتار جنگل سوزنی برگ و ۱۴۴ هزار هکتار جنگل کویری و بیابانی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.