علی اصغر محمدی دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود : از این میزان ۴۰ هکتار بصورت آبی و ۱۵ هکتار هم دیم کشت شده است .

وی گفت : پیش بینی می شود امسال ۳۸۰ کیلوگرم از این محصول توسط بهره برداران از مزارع برداشت شده و روانه بازار شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی توسعه کشت زعفران در سطح شهرستان را ضروری دانست و افزود : برای افزایش درآمد کشاورزان در اراضی کم بازده و مقابله با مخاطرات تغییر اقلیمی، توسعه کشت این محصول به صورت تحقیقاتی انجام می شود.

محمدی گفت : نیاز اندک این گیاه به آب و محدودیت های آبی آن باعث شده تا اجرای طرح توسعه کشت زعفران در اولویت جهاد کشاورزی شهرستان قرار گیرد.  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی تصریح کرد: برای افزایش میزان سطح زیرکشت این محصول ، آموزش شرایط و نحوه کشت زعفران، دوره های آموزشی و ترویجی برای فعالان و علاقه مندان به کشت زعفران در میامی برگزار شده است.

شرایط آب و هوایی میامی برای کشت زعفران مناسب است و از دیرباز این گیاه مهم، در باغ ها ، باغچه های منازل و برخی مزارع شهرستان کشت می شد. شهرستان میامی به خاطر آب و هوای مناسب و بارش‌های جوی مطلوب، قطب کشاورزی استان سمنان بوده و در تولید چند محصول مانند چغندر قند، گندم و آفتابگردان دیم مقام اول را دارد.

در این شهرستان ۶۹ هزار و ۷۵۵ هکتار زمین کشاورزی و باغی وجود دارد، هر سال ۳۵ هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات دیم وآبی می‌رود. سطح باغ‌های این شهرستان سه هزار و ۵۸۲ هکتار بوده و انواع محصولات باغی مانند پسته، زردآلو، سیب، انگور و دیگرمحصولات تولید می‌شود.

میامی در شرق استان سمنان، با ۲ بخش مرکزی و کالپوش با ۴۹ روستا بیش از ۴۰ هزار تن جمعیت دارد که ۸۸ درصد آنها در روستاها به کشاورزی، باغداری و دامداری اشتغال دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.