عبدالحمید دربانیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در بعضی موارد دستگاه‌های اجرایی برای اعطای مجوز به فعالان اقتصادی مانع‌تراشی می‌کنند که این رویه‌ اشتباه در دراز مدت به رکود در اجرای طرح‌های اقتصادی و عمرانی در استان می‌انجامد.

وی خاطر نشان کرد: حمایت از فعالان اقتصادی رکن مهم توسعه اقتصادی استان است و باید برای سرمایه‌گذاران متقاضی ایجاد طرح‌های عمرانی و اقتصادی در سمنان فرش قرمز پهن کرد.

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان ادامه داد: طلب افزون بر ۲۵ مجوز از دستگاه‌های اجرایی برای راه‌اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی ، سرمایه‌گذار را دلسرد و بی‌انگیزه می‌کند که این رویه‌های غیرکارشناسی باید اصلاح شود.

دربانیان تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی که در اعطای مجوز به سرمایه‌گذار نقش دارند را می توان دور یک میز جمع کرد تا فعالان اقتصادی برای دریافت مجوز ماه‌ها در دستگاه‌های اجرایی مختلف سرگردان نباشند.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی میز خدمت ویژه فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران رویکردی مثبت برای توسعه و رونق تولید در استان است.

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان گفت: صنعت محور توسعه و اشتغال در استان است و باید با تلاش و همدلی دولت و بخش خصوصی این بخش از اقتصاد سمنان همواره فعال و پویا باقی بماند.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره‌برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.