احمد همتی روز شنبه در شورای برنامه‌ریزی و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) با اشاره به ظرفیت‌های انسانی و طبیعی استان سمنان افزود: این ظرفیت ها فرصت های مطلوبی است که باید از آن‌ها برای توسعه اقتصادی این استان استفاده کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: واقعیت این است که تغییر استانداران سبب می‌شود تا زمان لازم برای آشنایی استانداران با استان گرفته شود.

وی با اشاره به آمایش سرزمینی در سمنان، تاکید کرد: این طرح فرصت مناسبی برای توسعه سمنان است و باید تلاش کنیم تا از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان به‌منظور توسعه همه‌جانبه استفاده شود.

همتی برگزاری بیش از حد همایش‌ها و جلسه‌ها را امری غیرضروری برشمرد و افزود: بهتر است به جای برگزاری نشست‌ها و جلسات غیرکاربردی، تمرکز را بر پیگیری مصوبه ها و اجرای آن ها معطوف کرد.‌

وی ابرازداشت: تمام دستگاه‌ها به‌ویژه رسانه‌ها با اجرای برنامه‌های مختلف و اقدامات کاربردی و تخصصی، نسبت به معرفی استان سمنان به تمام دنیا و کشور تلاش کنند.‌

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ظرفیت‌های استان به سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی معرفی شود و در وضع کنونی، ایجاد هر شغل نیازمند سرمایه‌گذاری بالایی است که این مهم، بدون مشارکت بخش دولتی امکان‌پذیر نیست.

همتی اضافه کرد: صداوسیمای جمهوری اسلامی در شبکه‌های سراسری سیما با تولید برنامه‌های مختلف، اطلاعات اشتباه و غیرواقعی در ارتباط با طرح انتقال آب از دریای خزر به کویر مرکزی به مخاطبان و هم‌میهنان ارائه می‌کند که این امر برای منافع ملی کشور خطرناک و مضر است.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به‌منظور پویایی ۲ فرودگاه استان و استمرار پروازها در شاهرود و سمنان، ادارات اجرایی نسبت به تمهید مقدمات و ارائه طرح‌های تشویقی برای کارکنان خود در سراسر استان اقدام کنند.

شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور علیرضا آشناگر استاندار سمنان، معاونان استاندار و جمعی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد و در خصوص جلب مشارکت بنیادهای توسعه‌ای در اقتصاد مناطق استان و تامین آب پایدار شرب و صنعت از طریق انتقال آب بین حوضه‌ای بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.