علیرضا آشناگر روز شنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود:  این مساله در صورتی است که سرمایه‌گذاران بومی مهدیشهر در خارج از این شهرستان و حتی در استان‌های دیگر اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاران بومی، بنیادهای توسعه‌ای و شرکت‌های صنعتی واقع در استان، ظرفیت‌های مطلوب برای اجرای طرح‌های توسعه رونق اقتصادی و اشتغالزایی هستند که باید از آن‌ها بهره برد.

وی با اشاره به اینکه منابع دولتی برای توسعه و رشد اقتصادی مناطق کافی نیست، افزود: جلب بنیادهای توسعه‌ای برای جذب سرمایه گذاری با محوریت در شهرستان میامی ضروری است.

استاندار سمنان ادامه داد: سرمایه‌گذاران بومی، بنیادهای توسعه‌ای و شرکت‌های صنعتی واقع در استان سمنان، ظرفیت‌های مطلوب برای اجرای طرح‌های توسعه رونق اقتصادی و اشتغالزایی هستند که باید از این قابلیت‌ها استفاده شود.

وی به الگوی برنامه‌ریزی و پیشرفت منطقه ای ۳۱ شهرستان منتخب براساس الگوی ملی اسلامی- ایرانی پیشرفت اشاره و تصریح کرد: طرح توسعه میامی به عنوان شهرستان کم‌برخوردار این استان، به دیگر شهرستان‌ها گسترش نیابد.

استاندار سمنان افزود: مناطق کم‌برخوردار در دیگر شهرستان‌های استان با هدف محرومیت‌زدایی شناسایی شود و از ظرفیت بنیادها برای شتاب‌دهی توسعه این مناطق استفاده شود.

تفاهم‌نامه‌های سفر ریاست جمهوری پیگیری شود

استاندار سمنان تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌های منعقد شده سفر ریاست جمهوری به استان برای کارهای توسعه‌ای به منظور اجرایی‌شدن پیگیری شود.

وی با اشاره به فقدان ارزیابی چگونگی در اجرا تفاهم‌نامه‌های منعقد شده، خاطرنشان کرد: وضعیت و نحوه اجرای این تفاهم‌نامه‌ها در دستور کار مسوولان اجرایی متولی قرار گیرد.

آشناگر نامطلوب برشمردن شیوه برگزاری همایش‌های سرمایه گذاری، اظهارداشت: شیوه برگزاری همایش‌ها برای جلب سرمایه در استان سمنان مناسب نبوده و اقدام‌ها باید با ارتباط مثمرثمر و مذاکره درست و اصولی انجام شود.

وی تاکید کرد: نمایندگان شهرستان‌های استان سمنان به منظور اثربخشی هر چه بهتر به هنگام مذاکره با بنیادهای توسعه‌ای حضور داشته باشند.

وی به ضرورت بانک اطلاعاتی از سرمایه‌گذاران سمنان اشاره و اضافه کرد: بانک اطلاعاتی از سرمایه‌گذاران هر شهرستان با هدف برقراری ارتباطات مطلوب باید تدوین شود.

روند اجرای طرح انتقال آب خزر مطلوب است

وی با بیان اینکه طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی با روند مطلوبی پیش می‌رود، تصریح کرد: بخش خصوصی همچون شرکت‌های تولیدی در استان سمنان، بانک‌ها و پیمانکاران بزرگ در کشور تمایل به مشارکت در اجرای این طرح را دارند.

آشناگر ادامه داد: اولویت دولت در استان سمنان اجرای طرح انتقال آب خزر است.

وی خاطرنشان کرد: منفعت اجرایی شدن این طرح برای تمام شهرستان‌های سمنان است بنابراین حمایت همه جانبه مسوولان استانی برای تحقق این امر لازم است.

استاندار سمنان یادآور شد: فلات مرکزی ظرفیت‌های لازم برای توسعه و رونق اقتصادی کشور را دارد و برای محقق شدن این مساله نیازمند آب است.

شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با احمد همتی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار و جمعی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد و در خصوص جلب مشارکت بنیادهای توسعه‌ای در اقتصاد مناطق استان و تامین آب پایدار شرب و صنعت از طریق انتقال آب بین حوضه‌ای بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.