سیدمحسن طباطبائیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عملکرد محصول انار در شهرستان دامغان با توجه به شرایط آب‌وهوایی و نبود سرمازدگی در سالجاری به بیش از ۱۲ تن در هر هکتار رسیده است. 

وی اضافه کرد: هم‌اکنون، محصول انار در ۱۸۴ هکتار از باغ‌های این شهرستان وجود دارد که حدود ۱۵۴ هکتار از این میزان به باردهی اقتصادی رسیده است. 

طباطبائیان ادامه داد: برداشت انار در دامغان در سالجاری با رشد فزاینده ای نسبت به سال گذشته همراه بوده است به گونه ای که برداشت این محصول در سال گذشته حدود ۵۰۰ تن بوده است. 

وی تصریح کرد: برداشت این محصول همه ساله از اواسط شهریورماه در دامغان آغاز و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد. 

طباطبائیان اظهار داشت: محصول انار برداشت شده از باغ‌ها باتوجه به میزان بالا، علاوه بر عرضه در سطح شهر و بازارهای محلی، به استان های همجوار نیز ارسال می‌شود. 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان دامغان خاطر نشان کرد: ارائه دستورالعمل‌های فنی در مورد کنترل آفت و بیماری‌ها نظیر کرم گلوگاه انار، یارانه اجرای آبیاری قطره ای و توزیع انواع کودشیمایی از جمله خدمات جهاد کشاورزی برای باغداران شهرستان است. 

رباب، ملس ساوه، ژنوتیپهای بومی و محلی از ارقام رایج انار در دامغان است که بیشتر در دهستان تویه دروار و منطقه رودبار وجود دارد.

۳۵ درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است که پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

این شهرستان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.