مجید دارایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: پوشش یکپارچه مخابرات نیازمند نصب دکل در فاصله‌های معین و کارشناسی است و نمی‌توان دکل‌ها را جابه جا گرد.

وی ادامه داد: رسانه نقشی کمک کننده در اطلاع رسانی و رفع نگرانی مردم در زمینه دکل‌های مخابراتی در درون شهر و مدرسه‌ها دارد و مردم باید بدانند فرکانس امن ضرری برای برای بدن انسان ندارد.

مدیر مخابرات منطقه استان سمنان تصریح کرد: مخابرات استان در زمینه تامین زیرساخت اینترنتی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده و به دنبال توسعه متوازن در تمام مناطق روستایی و شهری و تحقق مسئولیت اجتماعی است.

وی بیان کرد: در برخی مناطق استان به دلیل جمعیت اندک توسعه خدمات مخابراتی توجیه اقتصادی ندارد، اما مخابرات در تلاش برای توسعه متوازن مخابرات در تمام نقاط استان سمنان است.

وی خاطرنشان کرد: ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان سمنان معادل ۲۹۴ روستای بالای ۲۰ خانوار از تلفن ثابت برخوردار هستند و سمنان در زمینه ضریب نفوذ تلفن ثابت و همراه روستایی در رتبه اول کشور قرار دارد که گواه رویکرد توسعه متوازن در استان است.

مدیر مخابرات منطقه استان سمنان اظهار داشت: مخابرات به واسطه پوشش و خدمات مطلوب اینترنتی، گوی سبقت را از رقیبان خود گرفته است و اکنون اینترنت مخابرات سهم ۶۴ درصدی در بازار دارد.

بیش از ۵۰۲ کیلومتر راه فرعی، ۹۵۹ کیلومتر جاده اصلی و ۸۳۲ کیلومتر مسیر ریلی در استان سمنان از پوشش مخابرات برخوردار است.

۳۶۶ هزار و ۸۰ مشترک تلفن ثابت، و ۱۲۵ سایت پوشش اینترنت پرسرعت در استان سمنان وجود دارد و بیش از ۹۰ دفتر آی. سی. تی در مناطق روستایی ارایه خدمات می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.