در آیینی که روز سه شنبه به همین منظور در سرسرای بهمن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور جمعی از مسئولان این شهر برگزار شد، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شاهرود گفت: دانش آموزان مقطع اول متوسطه دختران در 24 گروه سه نفره در دور نخست کتابخوانی باهم رقابت می‌کنند.

سید ابراهیم موسوی افزود: در دور نخست این رقابت  بخش هایی از کتاب گلستان سعدی از سوی دانش آموزان خوانده شده و بر اساس بخشنامه اجرایی لیگ کتابخوانی با خلاقیت و نوآوری بصورت فیلم کوتاه پنج دقیقه‌ای تهیه نمایند.

وی گفت: دانش آموزان در فیلم های پنج دقیقه‌ای به خواندن و نقد کتاب و دیگر موارد خلاقانه بپردازند، و لوح فشرده آماده شده را به مدارس و آموزش و پرورش تحویل دهند.

موسوی با بیان این که ، دانش آموزان برای این امر یک هفته فرصت دارند، تاکید کرد: پس از داوری 12 تیم به مرحله بعدی راه یافته و پس از برگزار ی چهار مرحله مسابقه کتابخوانی ، سه تیم برتر شهرستان شاهرود مشخص خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه تیم برتر شهرستان شاهرود در لیگ کتابخوانی استان سمنان شرکت می کند ، ادامه داد: جوایز سه تیم برتر این لیگ کتابخوانی به ترتیب شش ،پنج و چهار میلیون ریال است که بصورت نقدی  در آیین پایانی پرداخت خواهد شد.

نخستین لیگ کتابخوانی شاهرود دی پارسال برگزار شد.

شهرستان 230 هزار نفری شاهرود با 53 هزار کیلومتر مربع وسعت،  16 باب کتابخانه عمومی نهادی، یک باب کتابخانه عمومی مستقل و پنج باب کتابخانه عمومی مشارکتی با حدود 330 هزار جلد کتاب  وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.