منوچهر فخری روز سه‌شنبه در آیین طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب(داناب) در مدرسه پیامبراعظم (ص) سمنان افزود: روان‌آب‌ها ظرفیتی مطلوب برای رفع چالش کم‌آبی در استان سمنان است که از این ظرفیت با رفع مشکلات زیرساختی به بهترین نحو باید بهره برد.

وی خاطر نشان کرد: ریشه و اساس فرهنگ‌سازی طرح‌های مختلف آموزشی در مدارس است و حضور ۲۸ هزار دانش آموز در مقطع متوسطه اول در استان سمنان در طرح داناب ظرفیت انسانی منحصر به فرد برای فرهنگ‌سازی اصلاح الگوی مصرف آب است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان ادامه داد: دانش آموزان به عنوان سفیران مبارزه با خشکسالی و کم‌آبی هستند که از این ظرفیت‌ها باید به صورت مطلوب استفاده کنند.

فخری اضافه کرد: ۸۰ درصد منابع آب در استان سمنان زیرزمینی و ۲۰ درصد سطحی است و در بسیاری از شهرستان‌های استان با وجود بارش‌ها، هدر رفت آب قابل توجه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: انتقال آب از سایرحوضه‌ها به استان سمنان در دست بررسی است و مسئولان ارشد کشور و استان نسبت به اجرای این طرح رضایت دارند.

در این آیین محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، ایرج حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان، حسن رهایی رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان و دانش آموزان تعدادی از مدارس استان حضور داشتند.

طرح ملی دانش‏ آموزی نجات آب که به اختصار از آن با عنوان داناب یاد می‏‌شود، براساس ایده‏‌ای علمی برگرفته از مطالعات جامع پیرامون طرح‏‌های فرهنگی و آموزشی، از سال تحصیلی ۸۹-۸۸ به اجرا درمی‌آمد.

در این طرح با هدف قرار دادن دانش‏ آموزان، برنامه‌‏ریزی شده است تا مسایل و چالش‌‏های اصلی حوضه آب مانند مسائل ارزشی پیرامون آب، کمی، کیفی،آب مجازی، ارزش ذاتی و اقتصادی آب در روندی نظام ‌مند به این قشر آموزش داده شود.

استان سمنان ۱۲۰ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.