ایرج کارخایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مصون‌سازی زیرساخت‌ها برای تاب‌آوری اماکن و تأسیسات زیربنایی برابر هرگونه تهدیدهای طبیعی و غیرطبیعی، مهم‌ترین و اصلی‌ترین رسالت پدافند غیرعامل است.

وی با اشاره به رویکرد کاهش آسیب‌پذیری در پدافندغیرعامل، بیان کرد: این راهبرد بین سازمان‌ها و اداره‌های استان سمنان به میزان قابل‌ توجهی اجرا شد، به طوری که از مجموع ۹۰ دستگاه اجرایی ۷۰ دستگاه برای نصب سامانه برق اضطراری با هدف جلوگیری از بروز مشکلات در مواقع بحرانی اقدام کردند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ادامه داد: بیش از ۳۳ میلیارد ریال برای تامین برق اضطراری در حوزه پدافند غیرعامل هزینه شده است و اداره‌های دولتی دیگر بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده به این سامانه مجهز می شوند.

وی خاطرنشان کرد: وابستگی کامل زیرساخت ها به انرژی برق یک ضعف است و این وابستگی از طریق اقداماتی از جمله پیش بینی برق اضطراری تا حد امکان کاهش می یابد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان یادآور شد: شرکت‌های خدمات‌رسان مانند آب، برق، گاز و مخابرات، برای مقابله با هر گونه بروز مشکلات در مواقع بحرانی در راستای اجرای طرح پدافند غیرعامل در استان اقدام‌های مطلوبی انجام دادند.

تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل اکنون در سه گروه تهدیدهای فنی، زیستی و سایبری تقسیم بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصول پیشگیرانه برای در امان بودن بخش های حیاتی کشور مانند دستگاه های اجرایی خدمات رسان در بخش های آب و برق، ایمن سازی ساخت و سازها و مراکز درمانی مانند بیمارستان ها، تعریف شده که در طول سال های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در زمان حاضر به رعایت آن از سوی نهادهای نظارتی و اجرایی وابسته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.