به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ؛ دکتر سیف الله سعدالدین با اعلام این خبر گفت : بر اساس این رتبه بندی دانشگاه سمنان با امتیاز ۲۷ توانست رتبه ۱۸ ملی و رتبه یک هزار و ۲۰۷ را در سطح جهانی بدست آورد .

دکتر سعدالدین با بیان اینکه یو اس نیوز، کالج ها و دانشگاه ها را براساس رده بندی کارنیگی که رده بندی مورد تایید آموزش عالی آمریکا است، گروه بندی می نماید، تصریح کرد : آوازه جهانی و منطقه‌ای پژوهشی، شمار انتشارات، کتاب‌ها، همایش‌ها، تأثیر استنادی تعدیل‌شده، شمار روی‌هم‌رفته استنادها و انتشارات در میان ۱۰ درصد انتشارات با کیفیت از جمله معیارهای ارزیابی موسسه «یو. اس. نیوز» است.

وی افزود : نسبت انتشارات در میان ۱۰ درصد انتشارات باکیفیت، شمار همکاری جهانی، نسبت همکاری جهانی، شمار مقاله‌های پراستناد در میان یک درصد انتشارات باکیفیت و نسبت مقاله‌های پراستناد در میان یک درصد انتشارات باکیفیت از دیگر معیارها برای ارزیابی دانشگاه‌ها در این موسسه است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان با بیان اینکه این نظام به رتبه‌بندی ۱۵۰۰ مؤسسه برتر از نزدیکِ ۸۰ کشور پرداخته است تصریح کرد : داده‌های ارزیابی این معیارها با همکاری شرکت «کلاریویت آنالیتیکس»، ناشر پایگاه «اینسایتس» گردآوری می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان با بیان اینکه ، در چند ماه گذشته این دانشگاه در اکثر رتبه‌بندی‌های معتبر جهانی توانسته است حضور درخشانی داشته باشد خاطر نشان کرد : این امر مهم با همکاری دانشگاهیان دانشگاه سمنان فراهم‌شده و امید می رود این افتخارات همچنان برای دانشگاه پرافتخار سمنان استمرار یابد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1286362
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.