منوچهر فخری روز یکشنبه در نشست هیات بازرسی استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: اعضای هیات بازرسی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌ها نسبت به مطالعه قوانین انتخابات اقدام کنند و با شناخت و آگاهی کامل از قوانین می‌توان وظایف مربوط را در گام اجرایی قرار داد.

وی خاطر نشان کرد: برقراری ارتباط منسجم و همه‌جانبه با اقشار مردم در دستور کار هیات بازرسی در بخش استانی و شهرستانی قرار گیرد و با توجه به رویکردهای فنی می توان انتخابات سالم با مشارکت حداکثری در استان برگزار کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان ادامه داد: ظرفیت و زیرساخت‌ها در هیات بازرسی برای برگزاری انتخابات پرشور در استان فراهم است ،در بعضی از شهرستان‌ها به عنوان نمونه اگر وزارت کشور دستور برگزاری انتخابات زودهنگام یازدهمین دوره مجلس شورای را بدهد این آمادگی برای برگزاری آن وجود دارد.

فخری اضافه کرد: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مظهر مردم سالاری دینی و اعتبار این نظام مقدس در مشارکت پرشور اقشار مردم قابل تصور است.

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان سمنان اضافه کرد: بررسی نقاط ضعف و قدرت در اجرای وظایف در دستور کار اعضای بازرسی انتخابات شهرستان‌ها در آستانه برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.
در این نشست با حضور علیرضا آشناگر استاندار، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، قاسم شریفی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری، سعید متقی مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و مسئولان ستاد بازرسی انتخابات استان و شهرستان‌های سمنان در ارتباط با مسائل مربوط برگزاری پرشور یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بحث و تبادل نظر شد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ۹۸ برگزار می شود.

در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ۱۰۹ نفر نامزد شده بودند که از این تعداد ۵۳ درصد رد صلاحیت، سه درصد منصرف و ۴۴ درصد تأیید صلاحیت شدند. بیشترین مشارکت مردم استان سمنان در انتخابات مجلس شورای اسلامی برای مجلس ششم با ۷۶.۱ درصد و کمترین مشارکت در مجلس یکم با ۵۵.۵ درصد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.